-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 4 April 2014

REZEKI DENGAN MENIRU PUN ADA, HEBATNYA ALLAH!

PEMBACA
Apa yang salah disini?
"Anak you kuat berangan dalam kelas....".
"Maksud cikgu?"
" Dia suka buat bunyi memacam.....sedang saya sibuk menulis di papan hitam, triba triba ada bunyi tembakan, bom meletup...kebabommmmmmmm!! 

Adehh! Itulah jawapan yang diberi oleh seorang guru apabila penulis bertemunya seminggu yang lalu. Memang di akui anak penulis kuat berangan dan tak reti duduk diam, ada saja diangankan hingga ada yang cedera kerana asyik berangan sampai terhantuk dinding.

Apa nak dibuat, dia ikut perangai ibu +Mysury Nur Huda kot ehh! . Mulanya memanglah penulis menegur pada anak anak yang kuat berangan ni, tapi apabila melihat video video dibawah ni......terbuka pula minda, dimana Allah ada mengurniakan kemahiran tertentu pada seseorang yang telah dilahirkan. 

Mungkin dari angan dan suka meniru aksi sesuatu, dia dikurniakan rezeki atas kelebihan yang Allah beri padanya. Contohnya beberapa individu dibawah yang dikurniakan bakat dan kemahiran dengan meniru  BUNYI tertentu......tak semua orang boleh buat kan. 

Siapa sangka, dengan suara MENIRU BEGINI dia dikenali ramai. 









Errr.....Tapi janganlah galakkan anak anda berangan dan mencuba pula, tak semua diberikan BAKAT seperti itu, bak kata orang berpada padalah.

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.