-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 15 Mac 2014

DIDEDAHKAN! KONSERT YANG CUBA DITUTUP TAPI ALLAH BUKA AIBNYA.......

PEMBACA
Disini penulis kongsikan GAMBAR gambar kejadian YANG RATA RATANYA REMAJA ISLAM  kita semoga jadi PENGAJARAN,dan SEDEKAHKANLAH AL FATIHAH dan tak perlu dicaci mereka yang terlibat tapi ambillah IKTIBAR dari trajedi ini.

Kalau nak dikata menghina dan tidak sensitif isu semasa, berita dibawah ini barulah bukti yang patut diberi, disaat kita hiba dan sedih dengan KISAH MH370 , triba triba ada pula pihak menganjurkan konsert DAN ALLAH TURUNKAN BALA.......


Benar kuasa Allah, kabarnya konsert ini TERTUTUP, tetapi KISAHNYA MENJADI BUALAN DAN TATAPAN UMUM dengan kehendak YANG ESA apabila polis sahkan ADA KEMATIAN disebabkan konsert ini.......maka terbongkarlah segala yang cuba ditutup!

Lebih panas lagi mendidih yang membawa kepada malu besar kepada penganjur konsert ini ialah, penonton yang mati dalam konsert yang melibatkan 3 buah negara ini (Malaysia,Singapura,Indonesia)  kerana dadah dan arak..........ADUHAIII!!

Kerana dadah dan arak? Iye ker? Paper cakap sebab SESAK NAFAS camne? Tak pelah, mungkin kita patut tutup aib atau sekiranya mati disebabkan sesak nafas pun KITA PERLU AMBIL IKTIBAR dan cuba  jawab soalan ini

.........Kenapa KEMATIAN berlaku dalam konsert ini sedangkan diwaktu yang sama kita bersedih dengan KEHILANGAN PESAWAT MH370? Kenapa dalam konsert konsert besar yang dianjurkan sebelum ini perkara ini TIDAK BERLAKU? KENAPA BERLAKU SEKARANG?? Ambillah yang baik darinya tak perlu menuding jari salahkan sesiapa......yang mana SALAH kita TEGUR dan perbetulkan......
Beritanya dibawah.





Festival Future Music Bukit Jalil - Kematian Akibat Penyalahgunaan Dadah
-----------------------------------------
Pada 13-15 MAC 2014 jam 1800 hingga 0030, Syarikat Live Scape Sdn Bhd menganjurkan Konsert Festival Future Music. Namun begitu, konsert tersebut telah dicemari dengan penyalahgunaan dadah dan minuman alkohol secara berlebihan.

Kronologi Insiden
Pada hari pertama 13 MAC 2014 jam 2000 hingga 0030, semasa konsert dijalankan, pihak Narkotik IPD Cheras telah membuat tangkapan 3 penonton yg sedang berhibur kerana positif dadah. Berkait Bukit Jalil Rpt 1202, 1205, 1209, 1210/2014. Tiada insiden pada hari pertama.

Pada hari kedua 14 MAC 2014 jam 0130, telah berlaku insiden 5 kematian (1 lelaki Melayu, 1 lelaki India, 1 lelaki Cina, 2 perempuan Melayu). Sementara 4 orang yang masih koma/kritikal kesan drp pengambilan dadah dan alkhohol. Semua mangsa dibawa ke hospital PPUM dan PPUKM untuk rawatan lanjut. Bukit Jalil Rpt : 1250, 1261, 1273, 1274, 1278 dan 1279/2014.

5 mangsa yang mati:-
1. KAMAL ZEKRY bin KAMAL
BASHA (Meninggal di PPUM)
No. KPT : 920424-14-5329 (L)

2. VICTOR WONG E HERN
(Meninggal di PPUM)
No. KPT : 880712-29-5029 (L)

3. SABREENA bte KAMARUDIN
(Meninggal Dunia di PPUM)
No. KPT : 931216-14-6582

4. SURESH A/L MOHAN
(Meninggal Dunia di PPUKM)
No. KPT : 860616-43-5599 (L)

5. SYAZANA SOHAIME
(Meninggal Dunia di PPUKM)
No. KPT : 910124-08-6786 (P)

4 mangsa masih kritikal ialah:-
1. WILOPO AILEEN (Kritikal di
PPUM Warga Singapura)

2. LIM SHU WEI (Kritikal di PPUM
Warga Singapura)

3. NOR FAIZZA bte MOHD WAZIR
(Kritikal di PPUKM)
No. KPT : 870620-56-5336)

4. MOHD HAZWAN bin HUSIN
(Kritikal di PPUKM)
No. KPT : 951217-01-5427
















































 












TERKINI - 17 March
KUALA LUMPUR – Siasatan awal polis mendapati enam pengunjung konsert mati dalam tempoh 10 minit selepas mengambil dadah ecstacy jenis baharu.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata, dadah jenis baharu itu didapati baru berada dalam pasaran negara ini dan kemungkinan sedang diuji sindiket dadah.
Katanya, siasatan polis juga mendapati mereka berkongsi dadah itu yang dijual kepada pengunjung konsert Festival Future Music Asia 2014 (FMFA) di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini dengan harga tertentu.
“Hasil siasatan dan saringan awal daripada ujian hospital, kesemua mereka positif dadah jenis methampetamine dan ampetamine,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
Awal pagi Sabtu lepas, enam orang termasuk tiga wanita, meninggal dunia akibat pengambilan dadah selepas mengalami sesak nafas ketika menonton konsert berkenaan manakala 15 individu lagi dirawat di hospital.
Ekoran insiden itu, konsert itu yang sepatutnya berlangsung tiga hari dibatalkan pada hari terakhir semalam.
Mereka dirawat di Hospital Kuala Lumpur, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia dan Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) manakala seorang dibenarkan keluar dari PPUM semalam.
Noor Rashid berkata sebelum insiden itu, polis telah menahan 40 orang iaitu sembilan orang, masing-masing memiliki ecstacy dan ganja manakala 22 orang disyaki mengambil dadah yang jenisnya belum dikenal pasti.
“Mereka yang ditahan kerana memiliki ecstacy iaitu empat warga asing dan lima warga tempatan, memiliki ganja dua warga asing dan tujuh warga tempatan manakala 22 orang lagi iaitu enam warga tempatan dan 16 warga asing antaranya dari Zimbabwe, Australia, Indonesia dan India,” katanya.
Beliau berkata berdasarkan kajian oleh Pejabat Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) mengenai Dadah dan Jenayah (UNODC) mendapati dadah baharu terhasil setiap dua minggu. – BERNAMA

Memang sudah diagak, ramai yang pertikai kami siarkan gambar gambar diatas kononnya seakan MENGHINA DAN AIB.......tetapi SECARA HALUS, kita tidak pula PERTIKAI anak remaja kita yang terdedah kepada keadaan sebegitu. Ingat! Jika Allah nak turunkan bala, semua PASTI TERLIBAT termasuk kita yang sembahyang 5 waktu,termasuk para Ustaz dan Ustazah.....kenapa?? Kerana kita TIDAK INGATKAN mereka atau sekurang kurangnya menghalang mereka.

Seterusnya suka penulis kongsikan bahawa gambar gambar diatas penulis ambil dari HASTAG # FMFA2014 ....GAMBAR INI TERSIAR SECARA PUBLIC(UMUM) dan dapat dikongsi oleh semua yang mempunyai akaun Twitter yang menggunakan #FMFA2014......

PENULIS BERI BUKTI IANYA DIKONGSI SECARA UMUM(public)........ KLIK SINI 
                                 JUGA DISINI                                                                   KLIK SINI 

"MEREKA  malu dan MARAH bila gambar mereka TERSEBAR DALAM KANTOI IDENTITI,tetapi mereka TIDAK MALU DAN MARAH pada diri sendiri sedangkan mereka sendiri KONGSIKAN gambar mereka secara UMUM......."

Ada juga yang beri pendapat begini, " Tak perlulah buka aib mereka ini , ini bukan kerja kita ,masuk syurga neraka itu kerja tuhan, TAK PERLU TUNJUK BAIK SANGATLAH BLOGGER.......".

Kalau begitu pendapatnya, ustaz dan ustazah yang cuba mendidik kita semua tunjuk baiklah, guru guru yang mengajar kita pun tunjuk baiklah, malah emak ayah yang suruh kita sembahyang itupun TUNJUK BAIKLAH.......Kamu boleh jamin ker kalau aku ikut ko sembahyang aku masuk syurga??

Jangan gunakan akal adik adik dalam bab agama, nanti boleh terpencong akidah. Orang yang ingat dan nasihatkan anda itu sebenarnya takut, takut kerana BALA yang TURUN DARI ALLAH itu bukan dirasai anda saja malah kita semua !. Waalah hualam.

AL- FATIHAH........

INFO KONSERT TERSEBUT DISINI 

P/S

AWASI FACEBOOK ANDA dari DI HACK @ DICEROBOH dalam ISU TERKINI MH370, SEMOGA KITA SESAMA MEMBANTU agar TIADA YANG TERTIPU ......

PENDEDAHANNYA KLIK SINI 




26 Mesej diterima:

celcom shit.. always held party for youngsters,..

Aku yakin penganjur tidak dikenakan tindakan. Yang dipersalahkan adalah anak muda yang hadir dgn penyalahgunaan dadah. Punca ialah penganjuran, tetapi punca tidak dihapuskan. Lain kali ada lagi perkara seumpama.

sekecik2 kuman kentut nampak..pak gajah duk breakdance terberak2 tutup mata... oh malaysia ku...~

ini orang jahil..sesat..dan jauh terpesong..lalai leka..hamba syaitan..

ish3 .. malaysia malaysia ... dah macam amerika ..

bhy ibubapa x pantau aktiviti,akhlak ank2...x ksh ank bsukaria diberi kbebasan...segalanya blku ketika mrka mngkt remaja...peringatan utk dr sndri jga agar dpt mndidik ank spy tdk hnyut dgn duniiawi...astaghfirullah...

apa nak jadi dengan remaja zaman sekarang ni. memalukan sungguh...

Ya Allah...terasa amat sedih bila perkara ini berlaku diMalaysia...kenapa ia dianjurkan di negara kita? Mejoriti kita orang Islam dn saya pasti yg berkunjung ke tempat begini anak2 anak remaja yang ketandusan iman dn Ilmu agama....hidup mcm org x beragama....yg lagi sedih nya Allah cabut nyawa mereka dalam suasana begitu...Allahhuakbar..sempat kah bertaubat dan mengucap shadah sebelum Malaikat Izrail mencabut nyawa. Semoga ini menjadi iktibar buat kita semua...al-Fatihah

Apa aku nk ckp.PADAN MUKA! Go to hell..nk sgt fly kan?layan music sambil amik Dadah baru feel n fly katanya, n NAH skg Dh fly kan?TANIAH! Pg ke alam baru...HAHAHAHA

semoga ia d jadikan pengajaran utk kita semua...amin~

bkn slh konsert tu. mana2 pun ada buat konsert kenapa di malaysia je diana remaja2x nya yang tak tau reti makna konsert tu mcm mana. diaorg mati salah kan konsert, mmg padan muka mati dgn aib sbb tak tahu nak kawal nafsu diri.

Jdkanlah iktibar dr apa yg berlaku ni...ramai ustaz2 & ahli agama dh tegur, tp x sp nk dgr...malah, seolah2 mencabar kekuasaan Allah...bl dh diturunkan bala, br nk insaf...mak bapak jgn dok manja sgt anak2 zaman skg, pantau xtvt mrk...jgn mdh melenting klu kena tegur...

dengar cerita beberapa orang yg digunakan gambar mereka tanpa kebenaran disini nk failkan saman pada owner blog ni. wow, guna gmbar org tanpa kebenaran ke? dgr cerita juga salah seorang dari gmbr yg digunakan ada dari anak VVIP, siaplah owner blog ni. saman mendatang.

Allah ingatkqn kita berkali kali.dan janganlqh kamu hampiri jln yg bukn jalqn allah.nescaya allah akn turunkn bala.qpqbila kita membelakqngkqn agqmq qllah,maka terimalwhnbalasannya.yng mati tetap mati.kita yg hidup jdkanlah alassn untk kita mendekatkan dirinpada allqh.sesungguhnya hiburan itu melalaikan manusia dr ingat akan allah.

Konsert tertutup pejadah...cuba tengok page FB dia..bukanke ada logo Tourism Malaysia tu

anak2 muda yg biol dan sewel terhasil dari pemerintah yg sekular dan jahil

Innalillahiwainnailaihirojiunhiburan..berlebihan(lagha) yg melalaikan disamping percampuran lelaki perempuan tanpa batasan akhirnya membawa padah, sedih sungguh, lebih2 lagi disaat negara sdg diuji dgn berbagai2 musibah, MH 370, jerebu, catuan air, gejala sosial lain..mudah2an dpt kita jadikan iktibar bersama..

biar nyo mapuh la..mudoh baso..mati pom uduh doh..

Bukan ape nak cakap... baru korang nampak kan gig tunjuk langit camnie... lebih bahaya dan lebih gile berbanding gig metal metal KL... yang rata rata sepenuhnya budak metal nie pencinta muzik dan ramai musician... amek ko!! akhir terbukti!!

Takut nk ckp lebih2..nkita ada anak, kang sibuk ndok citer , ngutuk2 org kejap jer Allah swt blas kat kita..

style x telan e... member aku semua poyo2 hebat.. konon2 nye xaxau.. ni dh kena bru tau.. telan la sampai ke langit... haa.. dh sampai tu...

JANGAN SUKA SANGAT AMEK GAMBAR TAK ADA KENE MENGENA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FMFA

Saya post tweet dan sy post gmbr si mati semua ni awal dari blog ni.. tp sy tak kisah cuma sy dikecam gila gila oleh ustaz dan uztazah part time.. Sampai 900 org retweet dan ada yg hntr tweet kata sy buka aib tp sy malas nk reply sbb bg sy,kalau kita layan org bodoh kiya jadi bodoh.. yg melatah ni sebenarnya org yg tergolong dlm kalangan PARTY PEOPLE..

Ada yg nak saman sy tp sy tak kisah.. sy tunggu surat saman.. Kalau tak percaya boleh check twitter saya @rosdiasyraf ..

Apabila manusia bertuhankan syaitan...air kencing setan pon diminumnye..mak bapak lalai dalam menjaga anak2..wallahualam

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.