-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 15 Mac 2014

3 JURURAWAT BERDEPAN DIGANTUNG TUGAS HINA BOMOH...?

PEMBACA

Sungguh hebat AURA bomoh VVIP ni, dia ugut Khairy pun masih tiada siapa nak pergi temuduga sebagai mana polis TEMUDUGA Pemuda PAS yang anjurkan solat Hajat di KLIA ........Penulis sebut TEMUDUGA kerana ada pihak berkenaan marah apabila perkataan DISOAL SIASAT digunakan dalam KLIK AKTIKEL INI.....polis temuduga bukan SIASAT admin BODOH! ....Tak pelah mereka kata penulis bodoh...hahaha!


Biarlah dia nak kata apapun, cuma penulis pelik,kalau temuduga kenapa POLIS TAK TEMUDUGA SEKALI IMAM masjid Negara yang anjurkan solat Hajat Jumaat semalam,buat live lagi kat TV1....ITULAH ALASAN namanya........

LUPAKANLAH, terkini aura bomoh ni kemungkinan telah terkena pada 3 JURURAWAT HKL yang DIDAKWA PERLI DAN HINA seperti yang penulis kongsikan gambarnya sebelum ini RUJUK SINI.................

ANDA LIHATLAH  AKSI 3 JURURAWAT YANG jika penulis tanya  10 dari 100 orang pengguna Facebook, 90 AKAN KETAWA dan cuma 10 akan menyokong bomoh ni......betul tak?

Jika mereka ini diambil tindakan CUMA UNTUK KETAWA ,tak tahu nak cakap apa dah....Ikuti berita dibawah bersama bukti sumbernya .........

INI BERITA TERJEMAHAN

KUALA LUMPUR: Jururawat HKL, Ketawa adalah ubat terbaik namun nasib tiga jururawat Hospital Kuala Lumpur (HKL) yang mempersendakan bomoh Ibrahim Mat Zin masih tidak diketahui.
Dalam laporan sebelum ini, ketiga-tiganya mungkin digantung perkhidmatan, namun pengguna sosial media memberikan sokongan penuh kepada mereka. Ketiga-tiga jururawat itu meniru aksi Ibrahim dengan “karpet terbang” dalam usahanya mencari pesawat MH370 yang hilang dan gambar mereka menjadi panas di media sosial dan kini masuk ke media cetak.
Nasib 3 jururawat ‘karpet terbang’ tidak menentu, info, berita, parodi tikar terbang raja bomoh vip,
Gambar tiga jururawat HKL membuat aksi ‘karpet terbang’ yang hangat di laman sosial. Gambar Malaysian Insider Susan Abraham berkata, lawak mereka menjadi ubat yang baik, manakala Sip Lee menyokong petugas perubatan yang gembira ketika bertugas dengan berkata:”Petugas yang cantik dengan senyuman di wajahnya akan membantu pesakit yang tertekan.

Pengguna laman sosial, Ken Loo dalam Facebooknya berkata:”Jika mereka perlu digantung, bomoh itu perlu dipenjarakan,” mendapat ratusan “like”, lapor akhbar The Star.

Bagaimana, kata The Star, disahkan kemudian HKL hanya menjalankan siasatan terperinci saja terhadap jururawat terbabit.
Patut dibenarkan mereka mengembirakan yang tertekan,” lapor akhbar itu lagi. Jon Navaratnam juga membela mereka dengan berkata:”Mereka yang bekerja dalam bidang kesihatan selalu tertekan kerana kerja mereka antara 16 ke 24 jam secara shif. Jururawat ini hanya mahu bergurau senda.
Biarkanlah mereka.” Iswardy Morni berkata, cara mereka membuat lawak untuk bergembira patut mendapat tawaran kerja. “Jika mereka ditamatkan perkhidmatan, mereka boleh kerja dengan syarikat saya (kami pakar dalam bidang kesihatan).
Kami memerlukan lebih ramai pekerja yang berani dan kreatif,” katanya. Bagaimanapun, ada juga yang tidak bersetuju. Kiran Nesarajah mempertikaikan bagaimana kelengkapan kesihatan dikendalikan sebagaimana yang terdapat dalam gambar itu.
Beliau berkata, alatan dalam gambar itu bukan alat permainan. Jamielah Yaakob, seorang jururawat berkata, ia boleh dilakukan semasa bertugas tetapi bukan di depan awam. “Ia boleh kekal di tempat private tetapi ia sepatutnya tidak dikongsi dalam media sosial,” katanya.
Bomoh, Ibrahim mengejutkan dunia apabila datang ke KLIA dua hari berturut-turut membuat ritual pelik bagi membantu mencari pesawat MH370 yang hilang itu. Hari pertama, dia dan pembantunya datang dengan bubu dan teropong buluh manakala hari kedua datang dengan dua biji kelapa dan permaidani yang dinamakan karpet terbang selepas itu.
Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim menafikan mereka dihantar oleh kerajaan namun sebuah laman web antarabangsa International Business Times (IBTimes) melaporkan, ada yang mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak didakwa tiada otak (brainless) apabila membenarkan kejadian seumpama itu.
Susulan dakwaan terhadap beliau, Ibrahim mengugut akan mendakwa mereka. Beliau juga dilaporkan berkata, akan menampar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaludin Abu Bakar kerana menggesa beliau ditangkap
INI SUMBER ASAL FACEBOOK THE STAR

INI SUMBER BERITA ASAL THE STAR

Girls just wanna have fun, say netizens of 'magic carpet' nurses

   
PETALING JAYA: If laughter is the best medicine, then netizens see little harm in three Hospital Kuala Lumpur (HKL) nurses spoofing bomoh Ibrahim Mat Zin in a viral photo.
After earlier reports indicated that the trio might face suspension for their actions, hundreds of netizens took to social media to voice their support for the women.

Netizen Ken Loo’s succinct take on the matter earned hundreds of Likes on Facebook: “If they need to be suspended, then the bomoh need to be jailed.”

However, it was later confirmed that HKL was only conducting a detailed investigation of the matter.

Susan Abraham found their sense of humour to be a good tonic, while Sip Lee lauded the health care workers for their playful and cheerful nature: “Beautiful people with smiling faces. Help the sick and depressed patients. Should allow them to cheer up the depressed.”

Jon Navaratnam also came to their defence: “Those working in health care are always very stressed and most times work 16 or 24 hour shifts. This is just nurses having some fun. Let ‘em be for God's sake.”

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.