-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 27 Mac 2014

TUN DR MAHATHIR MAHU KITA BODOH.........ADUHAII seribu kali sayang!

PEMBACA

Jika saya jadi Perdana Menteri semula, " Saya tidak akan galakkan anak anak kita ke sekolah kerana nanti jika dia sudah pandai membaca dan menulis, dia akan LAWAN KERAJAAN".........Sinis dan pedas petikan penulis ini.....


Tapi itulah perumpamaan yang penulis ingin kongsikan apabila Tun Dr Mahathir SENDIRI KELUARKAN seperti diatas...

Sebab dan punca utamanya ialah UNTUK MENGELAK FITNAH kepada kerajaan maka Facebook akan disekat, soalnya Adakah anda diri anda sebegitu bodoh untuk PERCAYA antara fitnah dan kebenaran? Dalam era politik negara kita, PIHAK MANA YANG SELALU TABURKAN FITNAH?? 

Dimana lagi pihak pihak tertentu atau kita ingin kongsikan pendapat ataupun maklumat? Cuba nyatakan adakah Media negara kita memberikan kita ruang yang sama adil? 

Malah kerajaan sendiri melalui media UMNO menggunakan Facebook untuk meneruskan agenda mereka ...tak kan nak disekat dan ditapis cuma kerana takut kalah......ehh! 

fIKIRKAN SEMULA  ....idea siapa Koridor raya Multimedia @ MSC ditubuhkan? Untuk apa ditubuhkan MSC ini? Jawapnya supaya rakyat negara kita menjadi bijak dan mesra teknologi terutamanya Internet...tapi kenapa Tun sendiri halang apa yang telah beliau usahakan dulu.....peliknya.

Facebook ini bukan saja untuk politik, banyak kegunaan lain seperti contoh ada yang berniaga dan berkongsi ilmu menggunakan Facebook malah Tun sendiri ada pengikut Facebook yang PALING ramai.......

RUJUK SINI PULA........

BAHASA   

6 sebab mengapa Dr Mahathir mahu sekat internet

ULASAN THE MALAYSIAN INSIDER
MARCH 26, 2014
Jadi Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan jika beliau kembali sebagai perdana menteri, beliau akan menapis internet. Ia langsung tidak menghairankan.
Jika Dr Mahathir memerintah Malaysia pada zaman internet, beliau akan bertahan tidak lebih daripada satu penggal. Bercakap besar, kata-kata kosong, rasuah berleluasa, pelaksanaan songsang Dasar Ekonomi Baru (DEB) akan menelan beliau.

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.