-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 5 Mac 2014

KO KENA KAN AKU, AKU PASTI BALAS!

PEMBACA

Suhaimi  memang tak boleh makan Mee Goreng kerana ada alahan bukan sebab nama panggilannya Mie yang bila disebut akan jadi SEDIKIT CELARU AYATNYA .." Ko makan Mee ke Mie?". Maka sebabkan itu Suhaimi sering menjadi mangsa usikan rakan rakannya.

Akan Trapi........sejak peristiwa dibawah, rakan rakannya SUDAH TIDAK BERANI mengusik lagi, nak tau kenapa?? 


"Entah kenapa terasa sedap pulak mee goreng nii.........emmmmm" Perli rakannya pada Suhaimi yang buat buat tak dengar.


"Sori, aku ada hal tadi.....eh! Nak makan ape yee...." Kata pula seorang rakannya yang baru sampai sambil terfikir fikir menu apa nak di pesannya.

"Ko try mee goreng ni, sedap tull......" Cadang rakannya sambil menambah sos cili cap tamim.

Setelah Mee goreng rakannya itu sampai.........

"Betullah, memang sedap mee goreng ni.........." Hati Suhaimi bertambah panas, kedua dua rakannya tadi memang nak mengenakan dia petang ni.......huh!

"Itulah aku dah cakap tadi, rugi ko tak makan mee ,aduhaiii sedap betul, cukup perisa,ada rasa buah pelam dan sedikit tomyam disebalik mee ni hahahaha" Mereka berdua ketawa sambil memandang Suhaimi yang semakin sakit hati.

Arghhhhhhh! Tanpa hiraukan usikan rakan rakannya, Suhaimi mula tercari cari sesuatu ,sekejab dia lihat bawah meja makan, sekejab dia menilik ditepi meja hingga bawah gelas tea tariknya pun dibeleknya. 

Aksi Suhaimi ini pastilah membuatkan kedua rakan rakannya yang sedang makan itu pelik......

"Ko cari ape Mie" Tanya salah seorang rakan mereka.

"Entahnyeee, terbelek belek ! Apa yang hilang?" Rakan lagi seorang juga bertanya soalan yang sama.

"AKU CARI TAIK HIDUNG AKU........SEMALAM AKU LETAK KAT SINI........mana tahh! "Jawab Suhaimi dengan selamber sambil korek hidung!!

"UWEKKKKKKKKKKKKKKKKKK!! Setan kooo, hilang selera aku....!! " Kata rakannya itu  menyebabkan SUHAIMI KETAWA kerana MISINYA BERJAYA...............
                  
                  " KO KENA KAN AKU, AKU BALAS BALIK"..........Miahahahahaha


FAKTA SEJARAH UNTUK ANDA.......

Adam's Peak di Sri Lanka dikatakan TEMPAT PERTAMA NABI ADAM JEJAKKAN KAKI SETELAH TURUN KE DUNIA.......



0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.