-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 3 Februari 2014

KADANG KALA ROTAN ITU PERLU.......setuju??

PEMBACA

Apabila menonton 30 Minit Ustaz Don Daniyal yang mengajar mengaji teringat  satu kisah yang Nur alami sendiri yang akhirnya menyedarkan Nur ......"Jangan dibuat benda yang kita TAK MAMPU  terutama bila berdepan dengan anak anak yang TERLEBIH BIJAK "........

Selepas En Somi pergi ke Masjid .....Nur pun panggil anak yang bongsu dan ketiga untuk mengaji...nampak mereka berdua menonton ajeee,tanya kerja sekolah kata TAK ADA...eloknya ngaji lah kan....
"Pandai ke ibu nak mengajar kami mengaji niii......" Aduhhhhhhh! Itulah soalan maut yang mula mula ditanya pada Nur........Huh! Memang nak kena rotan sekejab lagi bebudak nii....mereka tak tahu IBU mereka ni dulu bakal Ustazah kalau tidak disebabkan silap isi borang  ke Pejabat Peguam eh! eh!

"Dah....jangan nak pertikai kemampuan ibu......cepat Ayie baca dulu...". Nur amati bacaan dari anak ketiga.....ermm......ada salah sebutan .

" Salah ni Ayie.....bila Hamzah bertemu Nun dan Nun mati tak boleh baca macam tuuu...kena ikut macam nii......." Belum habis Nur menerangkan pada Ayie...anak bongsu menyampuk...

" Laaa.....patutlah Hamzah jumpa Nun...dia nak mati...err....Encik Nun mati kenapa ibu? Dia eksiden ke? Camne lak Hamzah tahu Nun matii...sah ke berita niii....." HUHH! TERBELIAK MATA NUR dibuatnya ketika ituuu, DAN LEBIH TERBELIAK sampai rasa terkeluar anak mata bilamana Ayie pula menyampuk tanpa rasa bersalah......

"HISSS adik ni...jangan banyak soal......orang mati kita sedekahkan Al- Fatihah ajerr...Al-fatihah! Adoiiiiiiiiiiiiii........dah baca Al- Fatihah pulak keduanyaaaaaaaaaaaaa..........adoiiilaaaaaaaaaaa Ustaz Don tolonggggggggggggg!!!


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.