-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 28 Februari 2014

GEMPAR! BUKTI WARGA ASING DAPAT BR1M TERSEBAR........

PEMBACA

Tak perlu ulas panjang lebar, tengok tajuk diatas pun akan mengundang KEMARAHAN terutama yang LAYAK DAN MEMOHON BR1M tetapi tidak dapat. Kita yang membayar cukai dan warganegara yang sah diperlakukan begini....KENAPA?? 

Apa kelebihan warga asing? Apa istimewanya mereka yang cuma mencari rezeki didalam negara kita, ADAKAH ADA KONSPIRASI dalam isu ini?? 
Dua persoalan diatas iaitu KEMARAHAN RAKYAT  DAN apa istimewanya warga asing ini  pasti diperdebatkan malah pasti menjadi ISU BESAR jika gambar dibawah ini TERBUKTI BENAR.

Inilah BUKTI GAMBAR dan status yang dikongsi secara meluas dalam media Internet......SOALANNYA ADAKAH BENAR seperti didakwa? Penulis bukan hendak menangkan mana mana pihak, cuma penulis TAKUT GAMBAR INI CUMA SATU FITNAH . 

MACAM MANA PUN ANDA BOLEH LIHAT PAGE MEREKA DISINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT kerana kita tidak perlu takut untuk sembunyikan kebenaran......yang benar tetap benar dan tidak boleh diubah! 


Penulis juga ada terjumpa dan membaca  pendedahan yang dibuat oleh blogger dibawah beberapa tahun yang lalu dan penulis terfikir ........

Adakah kes seperti ini wujud?

RAKYAT ASING DI TENOM MILIKI MYKAD TERIMA BR1M


EKSKLUSIF 
TENOM (Sabah Malaysia):   Kehadiran seorang warga asing berbangsa Pakistan pada 19 Januari lepas di Dewan Masyarakat Seri Antenom, untuk menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) menimbulkan keresahan ratusan penerima tempatan.
   “Kenapa dia berada di sini,” demikian rata-rata persoalan yang mendorong siasatan dilakukan oleh pasukan keselamatan daerah itu.
   Bagaimanapun beliau dibenarkan berbaris selepas menunjukkan MyKad, yang nilainya sama seperti yang dimiliki oleh rakyat tempatan.
   Sekumpulan pemimpin tempatan berbisik tidak jauh daripada lokasi itu yang kedengaran berkata;
   “Apa sudah jadi dengan negeri kita,”.
   Aktiviti penerima bantuan ini ialah penjaja kain ke kampung-kampung serta ais krim di Tenom, yang asalnya berada di daerah itu sebagai pelawat (memiliki visa pelancong).
   Di Keningau keadaan serupa terjadi apabila ratusan warga asing yang memiliki MyKad berduyun-duyun untuk menerima bantuan itu.




0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.