-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 14 Februari 2014

ADAKAH INI PUNCA AIR SUNGAI MENJADI MERAH? DASATNYA tuan puan!

PEMBACA

Air sungai berubah warna jadi merah? Adeh........memula ingatkan sengaja direka cerita, tapi tengok video dan gambar gambar  dibawah ni .....memang benarlah seperti didakwa. 

Apa sebabnya? Setelah dicari cari......Penulis temui bukti bukti dibawah yang boleh dikatakan PUNCA SEBENAR........meh tengok sambil  kita kongsi ILMU  skit..........

PUNCANYA dari limpahan cat......err....pasal tak ditumpahkan cat kaler ijau ehh! Kenapa merah?? Hahaha......

Saksikan dalam video ke dua dibawah. 







Tapi logik ke disebabkan itu? Camne plak dengan warna air sungai dibawah ini? Ok,penulis buktikan lagi dengan berita berita dibawah .......


Seterusnya macam mana pula dengan warna air sungai YANG JADI PUTIH seperti susu dibawah ini yang telah berlaku di China beberapa tahun lalu?




Macam penulis berikan jawapan diatas tadi......ianya berpunca dari kecuaian manusia yang menyebabkan berlakunya pencemaran. Seperti air sungai di China dalam gambar diatas, ianya disebabkan oleh tumpahan latex susu getah .


Lihat pula WARNA AIR SUNGAI dibawah INI YANG AMAT BERNASIB BAIK IANYA TIDAK BERLAKU DI MALAYSIA........kalau tidakkkkkkkkk PASTI sungai ini akan DI TAHAN REMAN OLEH POLIS dan didakwa menyebabkan  "MENJEJASKAN KETENTERAMAN AWAM ".








AIR SUNGAI bertukar menjadi hijau ini berlaku di Kanada ( Goldstream Park)   disebabkan oleh reaksi kimia "fluorescein" yang dibuang kedalamnya oleh pihak yang tidak bertanggung jawab.......err...esok kita cari  bahan ni, letak kat SUNGAI KAJANG  tak pun Sungai Besi ...tengok masuk tak TV3 hahahaha, sebab menurut fakta, bahan kimia ini tidak merbahaya kepada hidupan dalam sungai dan bot bot nelayan.......ehh! 


Sungai bertukar warna biru tak de ke?? 


ADAAAAAAAAAAAA.........sapa kata tak ada, lihat bukti dibawah ini dan ianya BUKAN AIR LAUT kerana sungai ni jauh dari laut . Ianya berlaku di Costa Rica yang disebabkan oleh tindak balas kimia semulajadi antara Sulfur dan Kalsium Karbonat selain mempunyai kaitan dengan aktiviti gunung berapi disana.....







Rasanya  air sungai jadi biru  ini saja bukti yang menunjukkan ianya bukan disebabkan KECUAIAN MANUSIA......Wallahualam.......!! 


1 Mesej diterima:

haa kenape comment camtu encik hanif?? sebab sy lama x post ke? hehe sibuk skrg nii

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.