-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 29 Januari 2014

MAAFKAN SAYA DATIN ROS....

PEMBACA

Kisah ni diceritakan oleh seorang rakan yang kerja di Jabatan Pendaftaran negara.....kATANYA Orang kita begitu taksub dengan politik...hingga NAMAPUN JADI MASALAH PADA MEREKA...

"Kenapa nak tukar nama anak anak encik..." Tanya rakan penulis tadi. 


"Masalahlah encik....anak anak saya malu nak ke sekolah sebab jadi bahan ejekan rakan rakan...." Kata Pakcik tersebut.

"Peliknyeee....pada saya nama ROSMAN DAN ROSNAH ni tak ada masalah pun...lagipun ramai juge yang guna kedua nama ni..." Tanya lagi rakan penulis yang masih tidak faham kenapa pakcik tu nak menukar nama kedua anak anaknya.

" Saya pun pelik...tapi nak buat macam mana....orang kita ni kalau boleh semua nak politik encik....teruknya ANAK SAYALAH JADI MANGSA.....". Pakcik itu menghela nafas panjang...

"Ahh! Tak pelah....kalau Pakcik dah cakap begitu, saya jalankan tugas ajerr...sila isi borang ni ye Pakcik........."

Setengah Jam kemudian......rakan penulis BARU FAHAM ....kenapa pakcik ni mahu menukar nama anak mereka.........RUPANYA NAMA PAKCIK NI MANSORR......... WALAUPUN BUNYI NYA TAK SAMA...TAPI SEAKAN AKAN ITU SUDAH ADA LEBIH LEBIH LAGI KALAU ADA YANG SENGAJA SALAH EJAA......

Rosman Mansor dan  Rosnah Mansorr...............errr........tak sempat pula  RAKAN penulis ni bertanya yang anak KETIGAnya nama ape...tak kan ROSMAH kott!! Ehh!

EHH! Ada lagi satu cerita pasal nama juga...SEMOGA BOLEH TERSENYUM.......!

"Kenapa sedih ni Ita? ". Tanya seorang rakan

" Bapak aku laa IMAH...macam tak ada nama lain nak bagii...". Rungut rakan yang bernama Ita itu.

" Isk tak baik marah bapak sendiri...lagipun pada  aku nama Ita tu ok jerr..."

"OK APENYEE.......ko tau tak NAMA PENUH AKU APE?"

"Iyelah! Aku pun tak tau...asyik panggil ko Ita jerr ...apee?"

 "Wanita Binti Ramli..."....segan tau takk! "

"Huh! Ko kira oklah....sekurangnya nama ko PALING RAMAI DISEBUT.... aku ni lagi bala Ita oiii! Serba serbi nak kena jaga terutama bab perpakaian....kalau tidak malu akuuu".

"Eh ko pun ada masalah name ke  IMAH..? Masalah ape lak pada nama ko sampai terpalit dengan pakaian bagai ni......."

"err.........nama penuh aku.........MUSLIMAH binti Mashudi.....".........

Erkkkkkkkk!!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.