-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 28 Januari 2014

DALAM LAWAK ADA SINDIR bang.................

PEMBACA

Dulu, pasangan yang bercinta menggunakan surat untuk meluahkan perasan mereka, kini SMS pula mengambil tempat kerana ianya lebih cepat dan mudah.......Lebih menarik lagi dalam sms itu kita boleh hantar hantar GAMBAR bagi berkongsi perasaan....

TETApi adakalanya LUAHAN DALAM SMS ITU TIDAK KENA TEMPAT....ada juga luahan yang boleh bawa bencana...eh! Tak cayee?? 

Sedang Imran duduk diam diam dalam sebuah tempat...triba triba dia terima sms...sms itu dari kekasihnya Lina ...dengan senyum Imran membaca sms yang diterimanya ituuu.....

"Sayangku IM.......Kirimlah rindu pada ku jika kau sedang rindu....kirimlah cinta kepada ku jika kau sedang cinta...Kirimlah mimpi indah jika kau sedang tidur...kirimlah senyuman manismu jika kau sedang senyum....sesungguhnya Lina ingin Im kongsikan segalanya SEKARANG!! 
(Dihujung ayatnya Lina letakkan gambar cenggini........kiut kan?? ahakss...

IMRAN TERMENUNG........IMRAN TERDIAM SELEPAS MEMBACA SMS KEKASIHNYA ITU...Tangannya tergaru garu kepala SAMBIL berkata dalam hatii.......

"Iskk! AKU NGAH BERAK NI, TAK KAN AKU NAK HANTAR   "...... "  ni..."

MUAHAHAHAAHAHA............larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!

TOINK !  TOINK ! TOINK !!!! 

"Abang duluuu.........." Kata en Somi meluru laju masuk tandas.......
Nur tak kisah sangat En Somi nak masuk tandas.....Tak kan nak marah ,nanti dia tamakninah kat ruang tamuu ...Nur jugak yang susah an an an......TRAPII Nur cukup "AMBIL KISAH" kalau dia bawa HP masuk tandas...."LAIN MACAM JERR NII".........ker ada KAITAN DENGAN KISAH DIATAS.......jengggggg! jengggg! 

Keluar ajerr En Somi , dia terperanjat kerana Nur dah cekak pinggang siap pasang kekuda kat depan pintu tandas........selamber Nur cakap....

"Bak Hp tuuu........" Nak tak nak terpaksa diserahkan HP dia pada Nur.......tanpa bersalah...Nur buat SEMAKAN mana lah tahu ada yang MENCURIGAINYA dalam telefon en Somi ni...bukan leh cayee sangatt an an an......

Ahaaaaaaaaa....memang ada SMS TERKINI.......dari Imran ..eh! Imran jugak namenyee...adehh! Tapi " JOM PASAR KARAT! "

"Nur nak ikutt......"  Tanpa rasa bersalah kali kedua Nur berkata.......En Somi sambil tergaru garu kepala terpaksa menurut...entah kenapa hari ni rasa semacam...

Semasa kami bertiga berjalan di pasar Karat tu...Nur terpandang seseorang....

Dari kejauhan ternampak susuk tubuh ayu berjalan lenggang2 kangkung… ehh!! dah termasuk bab kangkung pulak… Dia berjalan lenggang lenggok penuh sopan santun.  Dengan baju kebaya moden lengkap dengan tudung selendang, pemilik susuk tubuh ini bolehlah Nur ibaratkan sebagai “Perempuan Melayu Terakhir”lah...


Bila berselisih, bau haruman badan menusuk lubang hidung dan Qolbu… selain wajah putih bersih dan mengenakan mekap yang ringkas saja.

Memang terpegunlah mata Nur memandangnya…. Nur yang perempuan pun dah terpegun… apatah lagi mata lelaki ye tak??  Nur tengok sang somi Encik +Dukun Pasir JOMGELAKFM disebelah dah naik juling dah memandangnya tak berkelip-kelip biji mata dia  Mana tidaknya, memang sukar nak mencari wanita pakai cenggini dizaman sekarang... Nur sendiri pun kalau keluar berjalan suka pakai Jeans, T-Shirt dan flat shoes je… ringkas dan mudah… hehe..

Pada mata nur wanita ini penuh dengan ciri-ciri wanita muslimah. Sangat sempurna dan boleh dikatakan serba serbi tak ada kekurangannya… “Bertuahlah siapa yang dapat budak ni….” Kata Nur dalam hati.

Triba-triba, telefon berdering dan pemilik tubuh badan itu segera menjawab.. Hello… ko kat ner nyahh! penat mak tunggu kooo...??”

Perghh…!! Kepala rasa bergegar bagai nak pitam dan jantung macam nak meledak. Maunya tidak, suara dia kasar dan garau..!

Tak sangka rupa-rupanya wanita yang menjadi tumpuan mata memandang adalah spesis sejenis dengan suami Nur dan rakannya Imran .. Cuma pewatakan dan gaya pakaian aje berbeza…

"Ha......tak nak pergi minta no phone  ke bangg..." Perli Nur pada Encik Somi yang baru selesai  tepuk dahi ........

Rupanya memang ramai juga spesis ini menghiasi diri sambil memperkenalkan diri di kawasan Pasar Karat JB....terdetik rasa dihati....mintalah keluarga Nur tidak terlibat dalam kes yang dikutuk Allah ini........

"Eh! Mana Imran??? " Soal Encik Somi ...adeh! Baru kami sedari yang kelibat Imran sudah tiada ....mana Imran pergi?? Adakah Imran ikut GOLONGAN tadi?? Jengggggggg! Jengggggg!!

ADEH! RUPANYA IMRAN SEDANG IKUT ADIK NI..........Adehh!! Fesyen ape pula remaja kita ni ...........??? Rosak........rosak........

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.