-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 13 November 2013

APEK OH APEK KEDAI JAM........Haiyaaa!!

PEMBACA


18SX........

"Tulong......tulong...haiyaa! " Terkejut penulis triba triba seorang nyonya keluar dari kedainya datang hampiri penulis yang baru membelek belek jam dicermin luar ......

"Apa pasatt"...... Tanya penulis kerana cemas juga dibuatnya...kot perompak ke dalam kedainya...kita dah la tak ada PISTOL ...ehh!! hahaha


" Minta tulun...wa punyee usben pinsan loooo...sikalang lalam milik ayakk..." Penulis faham...ingatkan perompak tadi...penulis pun melulu masuk ke tandas , kelihatan lelaki Cina tersebut terlentuk diatas mangkuk tandas dengan seluarnya masih tertanggal...adehh!!

Badan lelaki Cina ini agak besar tapi kurang besar sedikit dari badan isterinya Nyonya..emmm....patutlah Nyonya ni minta tolong...memang tak larat nak angkat sorang .

Lelaki Cina yang masih belum sedar itu diangkat dan diletak diatas kerusi dalam bilik belakang...

" Dia ada sakit jantung ke Nyonya?".

" Talak...tadi dia sedang meleper jam...itu jam dia cakap mau pigi tandas...mau kincin...sikijab aaa...Tiba aaa......wa lengar dia JELITTTTT MANYAK KUAT!! Wa tengok haiyaa! Dia sulah pinsan dengan sendilinya  looo..."

" Tak perr...Nyoya pergi depan, nanti hilang pulak jam kena curi...saya tengok kan dulu macam mana keadaannya, rasanya cuma PITAM dan pensan je niii...." Kata penulis sambil percikkan air kemukanya supaya cepat sedar.

Hampir 10 minit juga menanti ,lelaki Cina itu sudah sedar...."

" Pergi klinik atau hospital Uncle...kena CHECK , mana tau ada sakit bahaya". 

" Haiyaa! Tak pa...tak paaa..Wa sulah okkkkkkkkk..." Katanya dalam kepenatan. 

"Iskkk...tak boleh biar uncle..bahaya niii kalau pensan triba triba". Pujuk penulis.

Lelaki cina itu diam...sambil memanjangkan kepalanya ke ruang depan kedainya...diperhatikan isterinya ADA DIDEPAN.......lelaki cina itu rapat kepada penulis dan dengan perlahan dia berkata....."

"Wa pinsan sebab terkejut looo"....... Katanya.

" Terkejut?? Kenapa?"

" Haiyaa!! haiyaa!! Wa lupee mau bukak KANTA mata .....bila kincin ...wa tengok WA PUNYE "BALANG" MANYAK  BUSATTT.......wa TERKEJUTTTTTTTTTTT terus pinsannn!!


Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! 

Ingat tuuu.........jangan PAKAI KANTA KALAU NAK PERGI KENCING WAHAI LELAKI...bahayee...yang kecik jadi BESAUUU hahahahahahaha


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.