-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 12 Oktober 2013

18sx! KO INGAT FAKTA KO HEBAT?? AMBIKKKKKK

PEMBACA

"Sedap jugak makan Pau kat Bukit Katil ni ye.." Kata seorang sahabat bernama Karim.


" Ada lagi yang hebat kat sini...". Jawab seorang lagi sahabat yang meraikan kami berkunjung kesana malam tadi.

" Hah! Apa dia..." Karim bertanya.

" Orang sini tak perlu beli katil...dah Bukit KATIL....." Sahabat menjawab dengan selamberr...Sahabat ni memang terkenal dengan loyang buruknya...takpe...saya cuma diam. 

" Lahabauu kau Zamriii......" Karim yang baru makan pau sebijik di Melaka dah boleh maki cara orang Melakee......adehh! Saya masih lagi diam walau tersenyum dalam hati...ehh!

"  Rimm...baru aku prasan, patutlah ko order pau...gigi kapak ko dah patah HAHAHA?" Gelak Zamri yang baru prasan kecacatan pada sahabat lamanya itu...

" Huh! Mana lak patah...gigi kapak aku ni bapak aku pinjam...buat tebang pokok esok.." Karim pula membalas dengan selamberr ...Saya masih diam walau nak tergelak...

" Elehh...haaa! Kalau ko hebat sangat...gigi apa tak boleh gosok..." Zamri yang memang terkenal tak mau ngaku kalah mula nak buat teka silangkata...eh! teki.

" Nak kenakan aku lah tuuu...gigi binatang..." Karim menjawab sambil memerhatikan saya yang cuma tersenyum sambil makan pau kacang...eh! 

" Takkk! Gigi binatang kita boleh gosokkan kalau rajin...ni yang tak boleh gosok punyerr". Zamri nampak agak serius dengan teka tekinya...Saya pun terkial juga mencari jawapan...tapi jawab dalam hati jer la...silap jawab karang takut TERKENA...Saboo!

" Gila kau...mana de gigi tak boleh gosok..." Karim tak yakin . Wajahnya nampak serius.

" Adee...gigi air la kawan!! Ade ko nampak pepagi orang pergi kat tepi Gigi Air dan tolong gosokkan GIGINYA.... Adeee.?? Adoiiiiiiiiiiiiii!! Kena dah saya dan Karim malam ni...tapi saya masih cuba bertahan dan gelak kuat kuat dalam hati......

" Eh ko ni Nisbah, diam je dari tadi...". Karim dan Zamri mula terperasan pada saya yang diam jerr...

" Hahaha....dia kan Nisbah Pembahagi...ngah kumpul idealah tuuu..." Karim mula mengata saya...huh!! Nama saya Mohd Nisbah bin Abu Bakar!! Bukan Nisbah pembahagiiiiiiiiiii....geram geram!! Sebijik macam en.bos gelar saya...!!

"Alaaaaaaaaa....ape korang ceritapun tak boleh lawan fakta aku niii... " Sekali saya bersuara telah menyebabkan dua sahabat tadi terhenti dari ketawa...masing masing tekun menanti ayat seterusnya, kerana mereka tau saya suka bermain dengan fakta yang sedikit auta...hahahaha

" Korang tau tak?? Cuma orang perempuan saja yang tak boleh MAKAN PAU RASA TELUR.." Kata saya dengan wajah serius.

" Ehh! Ade ke makan pau rasa telur Nisbah? "....Tanya Zamri.

" Adee...Kite jelah yang leh RASA pun...orang perempuan tak lehh".......Jawab saya dengan kadar selamberrrrrrrrrrrrrrrr....Keh Keh Keh Keh!!! 

Err...kurang faham?? Cer tanya awek ni...dia leh RASA telur tak masa dia makan pau ni?? Tak leh kan.......sebab nya orang perempuan mana de telurrrrrrrrr...CABOTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!



0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.