-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 30 September 2013

GEMPAR BAHAYA !! REMAJA DICIUM DAN DIRABA,TAPI RELAAA......

PEMBACA


Apa nak jadi dengan anak remaja kita sekarang? Sudahlah aksi aksi panas macam ni mereka lakukan TANPA SEGAN SILU malah DIKONGSI pula dengan rakan rakannya untuk berbangga dengan apa yang dilakukan. Lebih dikesali lagi ianya turut dikongsi secara PUBLIC dimana sesiapapun boleh lihat aksi panas remaja itu...

Apa yang kita harapkan dengan pendedahan ini ialah adanya sikap prihatin dari ibu bapa dan penjaga supaya ada SESUATU  yang sepatutnya dilakukan....jangan terlalu biarkan anak leka dengan dunia maya dan sesekali kita kena jengah dan tegah supaya tidak jadi barah!







Itu yang bergambar peluk mesra , malah ada juga yang tawarkan diri untuk di ehem ehem akibat terlalu fanatik. Murahnya harga diri, rendahnya akhlak anak gadis sekarang...mungkin alasannya cuma untuk bergurau...tapi TIDAK MALUKAH JIKA  HARGA DAN maruah diri dijadikan bahan ketawa? 



Tiada kah lagi sifat malu ? Tiadakah lagi maruah dan harga diri ? Adakah ini budaya baru remaja kita?  Hendak disalahkan siapa dalam hal sebegini..............ADAKAH KITA CUMA MAHU BERDIAM DIRI? 

Jika ditegur, diberinya alasan kubur lain lain.......Iyee dik, memang kubur lain lain...kalau sekubur dengan adik tak selesa pula nak rehat dok dengar adik jerit dipukul Malaikat siang malam!! Lagi pun bila adik mati, mustahil adik boleh pergi masuk kubur sendiri...pastilah jiran @ saudara mara yang PERNAH MENEGUR itu  yang mandikan, kapan, usung dan angkat masuk liang lahat...siap tolong timbus tanah lagiii........!!


MALAH, Ada Remaja yang cuba halalkan segala tindakan mereka seperti mana AKAN ADA YANG TIDAK SETUJU DENGAN PENDEDAHAN KAMI INI...kononnya aibkan para remaja ini...tak pelah, itu hak anda menilai sebab penilai sebenar kami ialah ALLAH dan kami juga ada anak remaja yang perlu dijaga ..........






0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.