-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 29 Mei 2013

GEMPAR!! WANITA INI DIKAWAL DUA MALAIKAT

PEMBACA

RUGI TAK BACA TUAN PUAN....!! 

Kata orang bila ada cerita menarik itu baik kita kongsikan untuk renungan bersama. Semoga kisah dibawah ini boleh menjadi pedoman  buat kita terutama kaum wanita. Kuasa Allah tiada siapa boleh nafi dan ragukan. 

Malam itu Sofea keseorangan dalam perjalanannya balik ke kampung. Memang dia merancang untuk balik petang tapi apakan daya, tugasnya dipejabat memaksa Sofea  dapat meneruskan perjalanannya pukul 1 malam.

Malangnya sampai disatu kawasan yang gelap, kereta Sofea mengalami kerosakan...ditambah pula waktu itu jalannya amat sunyi dan jarang kelihatan  kenderaan lalu disitu. Sofea amat ketakutan , hendak ditahan kereta atau motor yang mungkin lalu dia takut terjadi apa apa yang tak elok pada dirinya.

Jadi Sofea cuma duduk dalam keretanya sambil berdoa dan membaca surah KURSI yang diajar oleh ibunya dan diamalkan hingga kini, terutama jika berlaku sebarang musibah...doanya agar kereta dapat dihidupkan bagi membolehkan dia melawat ibunya yang dilakukan setiap hujung minggu....Tiba tiba kelihatan 2 lelaki berada didepan kereta Sofea...

Sofea amat ketakutan lalu dikuncinya pintu kereta sambil memerhati kelibat dua lelaki didepannya dalam kelam kelam cahaya....Sofea terperanjat apabila lelaki itu membuka bonet enjin keretanya...

Dalam ketakutan dan menggigil itu dia terus membaca surah dan ayat ayat Al-Quran untuk memohon pertolongan dari Allah. Secara sedar atau tidak, TRIBA TRIBA BONET KERETANYA DITUTUP semula oleh dua lelaki tadi......Sofea seakan tergamam dan tangannya secara tak sengaja HIDUPKAN ENJIN KERETANYA......

Keretanya HIDUP! Sofea masih tergamam dan terkejut dengan keanehan itu...Hatinya hiba dan sebak...cuma mampu disebut Ya Allah! Ya Allah! sambil mencari cari kemana hilang dua lelaki tadi??

Sofea meneruskan perjalanannya walau dia masih trauma dengan keanihan yang berlaku tadi......sampai di hentian lebuhraya Seremban, Sofea RASA DIA MAHU SOLAT SUNAT diatas kejadian tadi...dia pun bergerak menuju ke surau berdekatan. Tapi sebelum sampai ke surau Sofea pergi ketandas dulu...perjalanan dan suasana disekitar tandas itu amat sunyi..langkah Sofea terhenti apabila melihat ada seorang lelaki India sedang melilau lilau dikawasan tandas perempuan. Hati Sofea tidak sedap tapi...dia perlu juga ketandas agar solatnya tidak terganggu nanti.

Sofea kuatkan semangat dan berjalan menghampiri lelaki India tersebut lalu terus masuk ketandas. Masuk saja kedalam tandas, Sofea terperanjat apabila dia disindir oleh seorang wanita yang berpakaian agak seksi yang sedang membetulkan mekapnya didepan cermin tandas.....

"oMAKKKKKKK!!INGATKAN NINJA MANA TADI! Kuss semangat den". Marah  Wanita  itu kerana terkejut dengan penampilan Sofea yang berpurdah masuk ketandas lewat malam. 

Selepas  2 hari peristiwa itu berlalu ,pagi itu Sofea membelek akhbar, Sofea terperanjat apabila menatap wajah WANITA DIPERKOSA LALU DIBUNUH DENGAN KEJAM OLEH SEORANG LELAKI INDIA...Inilah wajah dan rupa orang  yang dijumpainya di tandas malam itu.

Sofea segera ke balai berdekatan untuk memberikan maklumat, Hasil maklumat dari Sofea, Lelaki India itu berjaya ditangkap.Walau setelah hampir seminggu berlalu ,perasaan Sofea masih resah dan gelisah dengan kejadian anih yang telah menimpanya...Sofea masih tertanya tanya, betulkah Allah yang menjaganya seperti alasan yang diberikan oleh ibunya bila Sofea ceritakan kisah anihnya itu. 

Hatinya tetap tidak tenteram seakan jawapan diberi oleh ibu dan ustaz yang ditemuinya tidak mampu memuaskan hatinya. Akhirnya Sofea nekad untuk berjumpa dengan lelaki India yang sedang dipenjara kerana kesalahan memperkosa dan membunuh itu.

Didalam penjara, Sofea bertanya pada lelaki India itu.....

" Kenapa awak tidak culik dan perkosa saya malam tersebut? Sebab saya yang lalu disitu terlebih dahulu sebelum wanita itu keluar ...saya pun seorang diri waktu itu...kenapa?"

Lelaki India itu menjawab yang akhirnya MEMBERIKAN SOFEA JAWAPAN YANG DICARINYA SELAMA INI......

" JIKA KAMU SEORANG MALAM ITU MEMANG KAMULAH MANGSA SAYA, TAPI SAYA NAMPAK ADA DUA LELAKI DIKIRI DAN KANAN KAMU MENGIRINGI KAMU SEJAK TURUN DARI KERETA HINGGA KE TANDAS"........

Amalkan.........Semoga anda dilindungi sentiasa!


P/S- Tq Ustazah Maziah sudi berkongsi  kisah ini.


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.