-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 18 Mac 2013

SILA LIHAT HIDUNG ANDA SEGERA!

PEMBACA
Aksesori wajah yang penting dan selalu nak diubah bentuknya selain mata ialah hidung......kalau tidak tak kan kita terdengar ayat ni..."La...mancung pulak hidung you...semalam penyek ajaaa" hahaha.....tapi ada satu rahsia besar hidung  yang perlu anda tahu.


Pernah tak kita terfikir kenapa diciptakan DUA LUBANG HIDUNG?? Tidak satu ajaaa...lihat faktanya

1- Kalau hidung anda tersumbat anda masih lagi boleh bernafas menggunakan lubang hidung kerana ada 1 lagi lubang ...... dan untuk membuang SISA SISA YANG MENSEBABKAN hidung anda tersumbat.........anda perlu tutup satu bahagian lubang hidung dan HEMBUS SSS......bayangkan kalau satu lubang  hidung saja yang ada tak ke haruuu.......selain itu, sisa yang tersumbat tadi tidak BESAR dan tidak membahayakan ......bayangkan kalau hidung anda cuma ada satu lubang saja, pastilah SISA YANG tersekat dalam hidung anda akan besar seperti duit syiling dan AKAN MEMALUKAN BILA KITA HEMBUS KELUAR...dan la nak hembus pun seksa.......miahahahaha.

2- TAHUKAH anda bahawa lubang hidung sebelah kanan mewakili matahari yang secara jelasnya jika anda kerap bernafas melalui lubang hidung kanan anda akan jadi pemarah...dan lubang hidung sebelah kiri mewakili bulan yang jika bernafas dari sisi sini kita akan lebih dingin dan nyaman tapiiiiiiii....biasanya orang perempuan yang selalu bernafas dari lubang hidung sebelah kiri hahahahaha.

Selain itu jika kita kerap atau amalkan bernafas dari lubang hidung sebelah kiri ianya dapat mengurangkan sakit kepala......tak percaya?? Cer cuba tutup lubang hidung sebelah kanan anda dan bernafas dengan lubang hidung kiri bila sakit kepala......

DAN paling penting .......kalau tak ada lubang hidung ....kita tak dapat PAHALA SUNAT bila ambil wuduk......!


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.