-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 30 Januari 2013

YB NIZAR BERJAYA KANTOIKAN Siapa?

PEMBACA

Bak kata orang ilmu tu penting sebelum sesuatu tindakan diambil supaya tindakan kita itu tidak menjadi mangsa cemuhan dan kejian orang. Begitu juga dalam tugas media ,berita yang hendak disampaikan atau disalin itu haruslah tepat dan tidak terpusing pusing macam gasing.


Isu Nizar ini bermula apabila kenyataan ini dikeluarkan oleh beliau di Twitter yang merujuk kepada kematian William yang alih bahasanya lebih kurang begini 

( THE CARSASS GATHERERS : BN POLITICIANS RUSH TO CASH IN ON WILLIAM'S DEATH)
PENGUMPUL BANGKAI :Pemimpin BN berlumba lumba untuk mendapatkan nama diatas kematian adik William.

Tetapi apa yang diubah dari petikan kenyataan ini ialah SEOLAH OLAH YB NIZAR PANGGIL BANGKAI KEPADA ADIK WILLIAMS DAN TIDAK ada perasan langsung malah tidak bersimpati diatas apa yang menimpa keluarga William ini.

Memang jika kita rujuk dalam kamus bahasa, Pengumpul bangkai adalah The Carsass Gatherers dan ini tidak boleh dinafikan dan bahasa inggeris tidak akan tukar perkataan PENGUMPUL BANGKAI kepada When the smoke is going down ke, i love u ke...ianya tetap Carsass Gatherers.

Tapi inilah lumrah politik, kadangkala maksud yang kita hendak sampaikan itu DIHALA KESEBELAH BARAT , ISU ini boleh juga kita samakan dengan POTONG TELINGA oleh Menteri Besar Pahang...ianya cuma bidalan ......tapi disebabkan BEBALAN .....maksudnya jadi lain.......

Camne pongg...jom kita tengok pendapat mereka mereka ini









0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.