-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 30 Januari 2013

CUBA KITA FIKIR TRAJEDI NI BEGINI

PEMBACA

Memang sangat sedih dan terkedu bila lihat gambar diatas ni...Inilah gambaran seorang murid yang digilis lori di lahad Datu kerana TUMPANG BERTEDUH akibat panas terik. 

Boleh terbayang difikiran kita murid yang bernama Syarif Junior langbas Jul Husin ini bersemangat untuk kesekolah pagi itu dan sementara menanti bas ,beliau duduk dibawah lori untuk tumpang BERTEDUH...MALANGNYA mungkin Syarif tertidur atau tidak menyedari lori itu bergerak...dia digilis .....Sedihh lahhh!! 


Kita bayangkan pula sipemandu lori yang tidak menyedari Syarif berada dibawah lorinya terus mengundurkan lorinya untuk membantu rakannya membaiki kenderaan. Apabila dia menyedari terlanggar sesuatu, pemandu ini segera melihat.....Dan pastilah Pemandu ini TERKEJUT DAN GEMENTAR.....Dia larikan diri mungkin untuk menyelamatkan dirinya dari dibelasah oleh orang kampung ,nak kata pemandu lori ini BOLEH SELAMAT , TIDAK MUNGKIN kerana setiap lori ada identitinya yang kita boleh kenal pasti siapa pemandu.

Dan bayangkan kita pula sebagai pembaca berita sedih ini......Ini sebahagian kata kata mereka tentang trajedi ini.......


DAN BANYAK PENDAPAT YANG BOLEH KITA FIKIRKAN DARI LUATAN MEREKA INI

SEKALUNG TAKZIAH DARI KAMI DI JOMGELAKFM UNTUK KELUARGA SYARIF JUNIOR LANGBAS HUSIN.....

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.