-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 31 Januari 2013

KANTOI - SENAH SENAK PERUT

PEMBACA

Petang tu akibat bosan dan sakit mata melihat daun pokok mangganya berkampung depan rumah, Senah pun bersedia dengan penyapunya dan segelas air masak. Walaupun telah berbadan dua hampir 8 bulan, Senah masih mampu bergerak dan melakukan kerja kerja luar.

Sedang Senah asyik menyapu sambil terbongkok bongkok.....Senah disapa oleh jiran baiknya yang kalau berjalan kaki lebih 30 tapak baru sampai.....maklumlah rumah kampung bukan rumah taman sebelah menyebelah .......


" Buat apa tu Senah....kemain asyik lagi ....." Fauziah mula menegur.

" Menyapuu lahhh...agak ko ingat aku main bola pinggong tadi Ghee?. 

" Itulahhh....aku ingatkan ko main bola pingpong tak pun tenis miahahah. Jangan kerja berat sangat ko tu dah sarat".

" Alaa...mana bleh duduk saja Ghee, kata orang elok bergerak banyak nanti senang nak bersalin...:

"Alaa...aku bersalin baju tak banyak gerak pun boleh...ehh!! Miahaha." 

"Kemain loyar buruk ko sekarang ni...sejak jadi DJ JomgelakFM makin menjadi huhh!

" Ehhh!! Senah mai sini jabb...ada benda aku nak tunjuk kat ko niii..."

" Ko ni Gheee...ko lah datang siniii...aku dah la berbadan duaa....malas akuu"

" Benda penting ni Senah...datang la sini....ko kata nak banyak bergerak tadi..."

"Apa benda yang penting sangat tu Ghee....seksa betullah aku dengan ko niii"

" Hati hati lalu kat jambatan tu Senah...karang jatuh tak pasal pasal..."

" Haduhhh.....penatnyaa nak sampai rumah ko ni...ha apa benda yang penting ko nak tunjuk tadiii..."

" Tak adalah...cuba ko tengok pokok mangga yang ko sapu tadi...lebatkan buahnya...subur sungguh pokok mangga tuuu......"

SENAH TRIBA TRIBA RASA SENAK ...NASIB BAIK DIA TAK BAWA PENYAPU...KALAU TIDAK DAH MEMANG makan penyapu Fauziah petang tuuu........?


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.