-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 20 Disember 2012

BUKAN REZEKI KITA

PEMBACA


KUCING atau nama saintifiknya saya berikan, T-Rex!.. Mendengar namanya pun saya dah geli geliman.. Cuma 'man' tu je yg saya suka... Hehe..

Cuma nak kongsi sebuah cerita tentang seekor kucing..

Suatu hari tu sedang saya leka melukis (salah satu aktiviti saya diwaktu lapang selain main PSP.. Heheh..) triba-triba saya terdengar bunyi pinggan pecah didapur.. 

Lantas saya pun meluru kedapur... 'alahai.. Pecah lagi pinggan aku.. Ciss dah agak dah.. Mesti kerja kucing kelabu nih... Tak guna punya kucing... Masuk harini dah tiga kali engko curik ikan goreng aku!!' dah macam orang gila dah saya cakap sorang-sorang...

Haritu tahap kesabaran saya dah tak dapat dibendung walaupun dengan sirap bandung... Saya terus ambil penyapu dan mengejar kucing tu... Saya kejar sampai dah takde ruang dia nak lari lagi... 

Baru je tangan saya hayunkan penyapu keatas, niat nak pukul le kucing tu... TETAPI..

RUPA-RUPANYA IKAN ITU BUKAN UNTUK SAYA... ada lagi yang lebih berhak. Kucing yang tak berakal tu hanya ingin memberi makanan untuk anak-anaknya yang belum tahu mencari rezeki...

Cuma saya harap.. Janganlah ada manusia yang sanggup mencuri untuk membesarkan anak-anak... Itu dosa...
       Editor  Mysury  Nur




Photobucket
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.