-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 7 November 2012

KERANA SEKSI .....

PEMBACA

Zaman moden dan serba maju ni, kalau boleh semua perempuan nak buat apa yang lelaki boleh buat. Lelaki lompat pagar, dia pun nak lompat, lelaki angkat simen, ehhhh!!! dia pun nak jugak... 

Tapi tak semua perkara perempuan boleh buat ,ada sebab dan musibabnya Allah ciptakan kaum Hawa ni.......Ikuti kisah dibawah untuk renungan kita 

Mahani .....seorang graduan bukan banduan yang telah lama menganggur. Ayah Mahani iaitu haji Azan  seorang mekanik lori yang terkenal dikampung mereka..Oleh kerana Mahanilah satu satunya anak perempuan tunggal dalam keluarga haji Azan ,maka tahulah Mahani serba sedikit tentang kerosakan lori dan sementara menanti kerja lain, Mahanilah jadi pembantu ayahnya dibengkel sebagai kerani. Selain Mahani dan ayahnya menguruskan bengkel mereka terdapat seorang lagi pembantu iaitu Yusof yang bekerja sebagai mekanik sambilan untuk mencari PENGALAMAN.

Kisah ini berlaku pada hari ahad yang lepas...kebetulan waktu tu hujan lebat dah seminggu .....Haji Azan pula tiada kerana  mengajar orang Azan di Masjid Kluang...lagipun memang hari Ahad bengkel mereka cuti.....

TENGAH HARI ITU.....Mahani dapat panggilan kecemasan dari Haji Jamal  rakan baik ayahnya yang merayu minta tolong kerana lorinya tersangkut diladang sawit . Serba salah Mahani dibuatnya.....dalam hujan lebat Mahani dan Yusuf bergegas ketempat kejadian ....
Haji Jamal sedang menanti bersama dua orang pekerja Indonnya ditepi lori .   

"Sorilah Ani.....Aku terpaksa.....buah sawit ni kena ambil juga hari ni sebab esok aku nak ke Seremban ada ceramah tentang poligami ...." Kata haji Jamal dengan serba salah.

" Tak apalah......Apa masalah lori ni........." Tanya Mahani sambil membantu Yusuf mengeluarkan alat alat untuk membaiki lori termasuk mesin kelapa yang terbawa oleh Yusuf kerana nak cepat tadi.....hahaha.

" Kat tayar tu ada bunyi krek krok krek krokkk!! Aku ingat Bearing dia pecahlah...minyak hitam dan stering sport baru tukar tu...iskkkk!! macam macam hal lori aku ni....." Rungut Haji Jamal sambil halau semut yang masuk kedalam kasut.

" Usop!! Cepat tengok....." Kata Mahani pada Yusof yang masih PENING MACAM MANA DIA BOLEH TERBAWA MESIN KELAPA ......

" Lambat lagi ni.......kamu balik dululah....nanti petang aku telefon. " Kata Haji Jamal pada 2 orang pekerja indonnya...yelah karang suruh indon tu tunggu nak kena bayar lebih plak....baik suruh balik haha.  Maka tinggallah mereka bertiga menguruskan lori.

"Adohh!! Berat plak tayar niiiii...bantuan bantuan! " Jerit Yusof yang tak mampu nak angkat tayar tu seorang diri. Mahani dah Haji Jamal membantu....maka berlakulah aksi KURENG SELESA "BIJImata" haji Jamal dan Yusof semasa  mengalihkan tayar itu terutama semasa AKSI TONGENG TONGGENG DAN TUNDUK TUNDUK dari Mahani.......kebetulan Mahani pula pakai seluar ketat .....maka SEMACAMLAH Aksi Haji Jamal dan Yusof. 
Oleh kerana Yusof kurang pengalaman dan baru bekerja, maka Mahanilah yang berusaha keras TERLENTANG dibawah lori untuk membaiki kerosakan.  Sampai satu ketika.....Yusuf menjeling pada Haji Jamal sambil berkata 
"AMBOI Haji......lebih nampak". Perli Yusuf pada Haji Jamal semasa mereka berdua berehat sambil memerhatikan Mahani menguruskan lori tersebut. 
" Ala........aku nak kurangkan sikit pahala...apa salahnya..." Selamba jawab haji Jamal untuk menutup malu.

" OK DAH SIAP!! Usop tolong skrukan tayar niii......." Jerit Mahani sambil mengesat peluh dengan t-shirt putih yang dipakainya. 

Maka siaplah lori Haji Jamal......Mahani dan Yusof pulang ke bengkel manakala Haji Jamal memandu lori itu balik.........10 minit kemudian telefon Mahani berbunyi lagiiii.......

" Apa lagi Haji Jamal telefon ni??" Bisik Mahani dalam hati .

' TAYAR TERCABUTTTTTT!!! Bantuan bantuan!! Terdengar kuat suara Haji Jamal dari Handphone Mahani.........Mahani pandang Yusof.....

''KO SKRU TAK TAYAR TADIII........"" Yusuf diamm!! Yusof baru teringat dia memang pasang skru.....tapi LUPA NAK KETATKAN SEBAB TERPANDANG MAHANI YANG SEDANG MENONGGENG DISISINYA DENGAN SELUAR KETAT untuk  AMBIL SPANA yang tertinggal dibawah loriiiiiiiiiii........

Jadiiiiiii.......itulah sebabnya perempuan tak boleh jadi MEKANIK  sebab nanti lelaki "NAIK".......Miahahahahahaha

Photobucket 
SKETSA SEKSA SAMAN AES
PANAS-SOLAT ALA PKR
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG

1 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.