-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 9 September 2011

DRAMA SIRI 5- KERANAMU BAS CEPAT EXPRESS

PEMBACA

“ Eh! …Tak lah sangat..duduklah…” Pelawa pemuda itu sambil makan mee.

“ Terima kasih…ermm…ramai juga orang kedai ni ye”. Gadis itu duduk bersila diatas kerusi dengan sopan santun.

“ Gitulah..dik..!! Dik!! Nak order..” Jawab pemuda tu sambil panggil lagi sekali gadis pelayan yang asyik makan coki-coki dengan pakwenya seorang rakyat kelahiran Kedah..Toink!!Toink!!.

“ Nak Oder lagik ke..”Tanya gadis tersebut sambil dengar lagi lagu Metallicanya menggunakan radio Hifi yang disandar pada bahu.

“ Awak nak order ape …silalah..” Tanya pemuda itu pada gadis tersebut.

“Bagi saya Milo ais taboo je lah ..Makan tak ada selera” Jawab gadis itu sambil merenung seorang lagi gadis yang berdiri ditepi tiang kedai itu.

“ Selera memang kami tak jual..lagipun belum ada lagi orang order Selera..ngeee”. Jawab gadis pelayan itu sambil berlari laju menuju ke dapur.

“Eh!! Awak tunggu jab eh! “ Tiba-tiba gadis itu minta diri dan terus pergi mendapatkan gadis yang berdiri ditepi tiang.

“ Masnita ke ni?..lama tak jumpa awak..tak sangka kita jumpa sini”. Tanya gadis itu sambil ukir senyuman.

“ Edaaaaaaaa…iyalah..ini Mas..waduh! Kapan nya dimana..sapa meninggel..mau kemana kamuk” Jawab gadis tersebut dengan riang gembira.

“ Tak sangka jumpa awak..tak kerja ke hari ni?..tunggu siapa disini..mari minum”. Pelawa gadis tersebut sambil tarik tangan.

“ Waduh..kerja malem Eda..kebetulan aku mahu ke Kelumper..ambil barang niaga ku..waduh..jualan ku laris sekali dong..tunggu temen ku mengemas dalam bas itu..dia muntah..maklumlah enggak bisa naik bas” Jawab gadis itu dengan panjang lebar dan ramah tamah.

“ Perkenalkan kawan lama sama ..Masnita”. Kata gadis tersebut pada pemuda tadi yang sudah siap makan.

“Ooo..ye ker..sila-sila duduk bersila..” Jawab pemuda itu dengan mesra.

“ Macam ku kenal pemuda ini..tapi dimana ya..” Berkata dalam hati gadis bernama Masnita sambil duduk bersila.

“ Dah lama ke kenal..” Tanya pemuda itu untuk merancakkan jalan cerita.

‘”Eh!! Mas..ko tinggal aku sorang kemas bas tadi..sampai hati..” Tiba-tiba datang pula seorang wanita dan merungut pada Masnita.

“ Enggak dong..aku baru saja ketemu kawan lama ku..eh..mari kita minum sama-sama Izah..kamu kan masih penin lagi dong..” Kata Masnita pada temannya sambil kelip-kelip mata.

“ Hi ..salam kenal..saya Rohaizah Hussain salah seorang Officer Jomgelak!! Eh! Silap lapor pula..hehehe..”. Katanya terus duduk dengan tamakninah.

Setelah selesai upacara makan-makan..maka para penumpang pun kembali pada bas masing-masing untuk meneruskan destinasi….

“ Haiya..tatak muleh naik lo..manyak menyesal lo wa pakai skirt ketat ini hali..” Seorang Amoi merungut-rungut didepan tangga bas kerana tak boleh nak pijak tangga kerana skirtnye terlalu sendat dan ketat.

“ Ayak..kasi longgar sikit ma..” Bisik amoi itu sambil longgarkan zip skirtnya.

“ Haiya..tatak muleh juga lo…Ayak..!! Rungut lagi Amoi tersebut sambil longgarkan lagi mini skirtnya keparas bahaya..

“ Haiya..apa pasat tatak muleh jugakk..” Terasa mau menjerit saja Amoi tu sambil marah dalam hati.

Tiba-tiba seorang pemuda pegang dan tolak Amoi tu naik ke atas bas..

“ Manyak cilakak ini olang..belani lu pigang wa punye muntut..amat bedose tau itu macam..gatai..” Marah Amoi tu pada pemuda yang tolaknya ke atas.

“Eh!! Sapa gatai..yang hang bukak zip seluaq aku pat lima kali tu pasai pa..hang la gatai”. Marah pemuda itu pula sambil cari-cari tempat duduknya dalam bas menyebabkan Amoi itu seperti mahu terjun ikut tingkap bas.

“ Semua dah ada kan..kita nak mulakan perjalanan kita dah ni..baca bismillah semua..” Kata Pemandu Bas dengan berhemah sambil ditemani cik Salmah ditempat duduk belakang.

“ Haiya..sikijab..sikijab..haiyaaaaaaa..mau bertanyer..ini bas pi mana ma” Tanya Amoi tadi sambil tergaru-garu .

“ Kuala Lumpur Amoi..apa pasat..” Jawab pemandu bas dengan pelik.

“ Haiya..wa SULAH SALAH NAIK BAS LO..PASAT LU OLANG KASIK CAT SELUPER HA INI BAS ..HAIYA..MALU KALI KEDUA WAA..HAIYAA” Jawab Amoi tersebut sambil terjun lompat ikut pintu..berlari tanpa menoleh kebelakang lagi…..

SAMBUNG BAB 6

BERMINAT JADI EJEN CELCOM BROADBAND DAN TMNET? SEMUANYA PERCUMA ,CARI PELANGGAN DAN KOMISYEN LUMAYAN DIBAYAR OLEH TM DAN CELCOM SECARA ONLINE PADA ANDA!! KITA SAMA-SAMA DAPATKAN PENDAPATAN TAMBAHAN CARA YANG HALAL DAN DIYAKINI..
KLIK SINI
http://www.micropurple.com/online/business/join_us.asp?no=WMP13623

KENALI APAKAH PROGRAM INI DAN PANDUAN PENDAFTARAN

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.