-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 3 September 2011

DRAMA SIRI 2- KERANAMU BAS CEPAT EXPRESS

PEMBACA

Suasana sepi dan diam..masing-masing mula melayan fikiran masing-masing….

“ Awak nak kemana? “. Pemuda tersebut tiba-tiba mula bertanya gadis sebelahnya yang dilihatnye tidak tidur-tidur.

“ KL ..”. Jawab gadis itu malas sambil kuis-kuis kaki .

“ Ooo..ada sedara ke kat sana? Atau awak asal sana..atau..er..er..ce crite..” Pemuda itu berminat nak tahu.

“ Erm..taklah..sebenarnya esok saya mula bekerja di satu syarikat..dah lama saya mohon ..gi temuduga pun sudah..tak sangka saya terpilih..Alhamdulillah! “ Crita gadis tu sambil menbaca majalah “Kesatria Baja Ternakan Lembu telur “.

“Oooo..gitu citenye..abis kat Kl awak nak tinggal mana..sebelum ni keje pe..ke baru abis blajar” Pemuda itu teruskan sesi interbiusnya..

“Keje kerani biasa je kat kampung..lama jugalah mengganggur sambil tanam anggur pat lima pokok bawah tangga..hahaha..Saya ada mak sedara ..jadi saya duduk dengan dialah sementara nak dapat rumah nanti..”. Terang gadis tu sambil wat lawak sepastik kaca.

“ Emmmm…mudahan awak berjaya “. Pemuda itu menutup sesi temuduga.

“Ko nak kemana lak Sam?”Duduk sini!!Isk..budak ni..” Tetiba jiran sebelah tempat duduk mereka memarahi anaknya yang bangun juga tiba-tiba.

“Sam nak jumpe adik jab..nak ambil jajan”. Jawab anaknya menuju ke tempat duduk depan.

“ Isk..dak ni..tak abis-abis ngan jajan..hati-hati Sam.” Bebel emaknya sambil meneruskan menjahit langsir dalam bas..

“ Ayoyo Amma..Akak..sikijab tolong boleh ka..” Tiba-tiba lelaki India yang berada dikerusi barisan depan bertanya pada Makcik yang bertukar tempat duduk dengan gadis tadi.

“ Kenapa pula you ni ..” Tanya Makcik tersebut pada lelaki India yang sudah berdiri disebelah kerusinya dengan tersenyum-senyum malu.

“ Ayooyoo..mau cakap malu juga ada..Kakak..boleh angkat kain ka..saya mau ambil itu gambar..sikijab saja ..” Kata lelaki India itu sambil menahan air liur dan wajah bersalah…….

“ Hah!! Kurang ajo..aku ‘smack down” juga India ni karang..”. Marah Makcik itu sambil bangun dan sinsing lengan baju menyebabkan semua penumpang terpaksa memberi perhatian pada mereka berdua termasuk pemandu bas.

“ Amma..!!! bukan itu macam ..ayooyyooo..itu..itu..itu..gambar..” Jawab India itu terketar-ketar sambil tunjukkan sekeping gambar yang berada dibawah kaki makcik tersebut..

“Iskkkkkkk..ko ni pun..lain kali cakap la nak ambil gambar bawah kain..eh!! gambar kain makcik..eh!! adeh..makcik pun tersampuk bahasa ko dah ni..” Rungut makcik tersebut sambil garu-garu kepala..

“ALAMAK!!APA HAL PULAK JADI JEM NI..ADA EKSIDEN KE DEPAN TU..”. Pemandu bas yang kabarnya bernama Suhaimi Mohamad tiba-tiba bersuara untuk memindahkan kita pada cerita seterusnya..

SAMBUNG SIRI 3

BERMINAT JADI EJEN CELCOM BROADBAND DAN TMNET? SEMUANYA PERCUMA ,CARI PELANGGAN DAN KOMISYEN LUMAYAN DIBAYAR OLEH TM DAN CELCOM SECARA ONLINE PADA ANDA!! KITA SAMA-SAMA DAPATKAN PENDAPATAN TAMBAHAN CARA YANG HALAL DAN DIYAKINI..

KLIK SINI
http://www.micropurple.com/online/business/join_us.asp?no=WMP13623

KENALI APAKAH PROGRAM INI DAN PANDUAN PENDAFTARAN

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.