-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 29 Mei 2015

TIPS JIMAT INTERNET BILA GUNA WHATSAPP.....senang jer

PEMBACA

Disini penulis kongsikan sedikit cara cara yang boleh kita gunakan untuk jimatkan DATA Internet untuk pengguna Whatsapp yang pastinya membuatkan penyelia komunikasi seperti Celcom,Maxis,Digi, Xox dan lainnya "penin pala nak bahan duit kat ner lagi nii"

Sering terjadi,belum cukup tempoh...line internet kita telah habis penggunaan datanya kerana asyik lihat gambar @ video ...yang penulis risau esok lusa kerana nak kejar untung APA YANG KITA TAIP PUN ( perkataan) akan dikira sebagai data......adeh! 

Penggunaan data juga sering kali digunakan oleh syarikat komunikasi ini untuk mengaut keuntungan berkali ganda selain satu cara manipulasi  harga @ pelan internet jadi murah. Tak caya lihat promosi Internet prabayar yang ditawarkan, ada pelbagai beza dari segi harga...ada yang murah dan ada yang mahal.

Yang murah itu selalunya penggunaan data internet kita AKAN CEPAT habis...katakan kita ambil pakej RM25 sebulan, tak sampai sebulan Internet kita akan habis penggunaan datanya ...inilah yang penulis kata kita dimanipulasi atas "PENGGUNAAN DATA " yang kita pun tak tahu berapa baki sebenar.

Jauh sangat membebel....meh kita ikuti tips ni ....

- Masuk kedalam aplikasi Whatsap anda ,bukan dalam chat...paparannya seperti dibawah yang ada CALL, Chats, Contacts dan senarai group yang anda sertai.

- Klik  untuk mendapatkan Setting seperti dibawah.

- Pilih Account

- Pilih Network Usage

- Scrol kebawah dan pilih RESET STATISTICS ...

- Pilih Reset untuk padam semua data.....

Tips ini anda perlu RAJIN BUAT ......kalau malas susah nak cakap.

Langkah ke 2.......

Kembali ke paparan asal seperti dibawah ini semula....

-Pilih pada Chat Settings 

- Pilih Media Auto-download 

- Pilih When Connected on Wi-Fi

- Tandakan semua seperti gambar dibawah. 

Tips kedua ni berfungsi untuk mempercepatkan pergerakan whatsapp anda kerana dia akan blocking gambar @ video yang masuk...kadang kala gambar atau video yang masuk tu sudah pun kita lihat sebelum ni...kan rugiii.......nak tengok baru kita klik pada gambar tersebut.

Mudah kan? .........cubalah dan kongsi dengan kengkawan.....

Lazada Philippines #jadiviral #jadi hashtag viral #kantoi #kantoiidentiti #jomgelakfm #mudahterhibur #kantoiseranggoogle #seranggoogle

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.