-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 10 Mei 2015

JAWATAN MAUT TERKINI TUN DR MAHAHIR PADA PERDANA MENTERI...leh jawab tak?

PEMBACA

Sebelum penulis lampirkan jawapan MAUT yang paling bernas dan LOGIK dari Tun Dr Mahathir dalam isu pembelian tanah oleh Tabung Haji ni, baca dulu kenyataan DS Najib yang membidas Tun Dr Mahathir.
Kenyataan dari Perdana Menteri kenapa dijual dan bukan bailout ?


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata kerajaan tidak mahu kontroversi urusan pembelian sebidang tanah oleh Tabung Haji daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dipanjangkan.

    
Beliau berkata ini kerana isu itu telah diputar-belitkan untuk memperlihatkan seolah-olah dalam urusan itu Tabung Haji telah menggunakan wang pendeposit untuk menyelamatkan 1MDB daripada masalah kewangan.
    
"Kami tidak mahu kontroversi ini dipanjangkan kerana ia akan mengambil banyak tenaga kami dari segi memberi tumpuan terhadap beberapa daripada program-program besar yang kami cadang untuk laksanakan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Projek Perumahan Rakyat (PPR) di Kota Belud .
    
Perdana Menteri berkata demikian ketika diminta mengulas pengumuman Tabung Haji bahawa ia akan menjual semula tanah yang dibeli daripada 1MDB.
    
Najib berkata menjual tanah itu kepada sektor swasta merupakan urusan komersial yang baik, membolehkan Tabung Haji mengaut untung beberapa juta ringgit dalam tempoh singkat.

"Jadi, ia bukan langkah untuk menyelamatkan (1MDB). Tiada syarikat akan membeli sesuatu projek jika syarikat itu akan rugi," katanya.
    
Semalam, Pengerusi Tabung Haji Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim berkata Tabung Haji mengambil keputusan untuk menjual semula tanah seluas 0.66 hektar bernilai RM188.5 juta di pusat kewangan Tun Razak Exchange (TRX) di Kuala Lumpur, selepas menerima tawaran daripada beberapa pembeli yang berminat.
    
-Bernama


Nah.....ini jawapan dari Tun Dr Mahathir ......betul juga kan, KALAU TAHU UNTUNG KENAPA IMDB TAK MAJUKAN SENDIRI TANAH TU....LAGI BANYAK UNTUNG....

Setuju dengan kenyataan Datuk Johari Abdul Ghani ini bahawa perumahan "high end" developer ini akan dijual harga unit rumah yang berjuta-juta keatas. Dengan harga RM2860 sekaki persegi bermakna Tabung Haji wajib menjual mininum RM2juta - RM5juta seunit untuk mendapat pulangan. Tabung Haji adalah milik orang Islam. Adakah majoriti orang Islam di Malaysia mampu membeli kondo RM2juta - RM5juta?

Tabung Haji tidak ada track record client list atau followers yang boleh membeli kondo kondo yang mahal mahal. Pengalaman Tabung Haji Properties hanya buat Rumah Teres, Rumah kedai dan apartment apartment SEDERHANA berbeza jika dibandingkan dengan pengalaman membina dan memasarkan unit unit kondo yang berjuta juta ringgit.

Kalau tak ada client list memang susah nak jual dan ini akan menyebabkan Tabung Haji akan rugi. Apabila unit unit ini tidak boleh dipasarkan, akhirnya akan menjadi seperti Bandar Enstek yang dibina oleh Tabung Haji iaitu hidup segan mati tak mahu.

Kesimpulan jika 1MDB tahu tanah ini adalah satu pulangan yang menguntungkan. Mengapa 1MDB sendiri tidak bangunkan tanah ini sendiri dan mengapa perlu menjual kepada Tabung Haji?


-Tun Dr Mahathir Mohamed


Lazada Philippines #jadiviral #jadi hashtag viral #kantoi #kantoiidentiti #jomgelakfm #mudahterhibur #kantoiseranggoogle #seranggoogle

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.