-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 17 Februari 2015

KONTROVERSI UNDANG UNDANG TALIPINGGANG KELEDAR

PEMBACA

Apabila terlibat dalam dunia perundangan ni,memang ada undang undang jalan raya yang ada kalanya tidak ADIL pada kita berdasarkan situasi tertentu....contohnya pemakaian talipinggang keledar.

Faktanya ,kenapa kita disusuh pakai talipinggang keledar semasa memandu? Jawapannya UNTUK KESELAMATAN kita agar tidak terpelanting keluar bila berlaku kemalangan melalui  hentakan yang kuat...

Lihat pula situasi dibawah..... Katakan anda berada dalam kawasan bandar yang agak sibuk dengan kenderaan......anda berhenti dan pergi bayar bil ...kemudian anda teruskan memandu untuk ke bangunan sebelah untuk membayar pinjaman bank......dalam perjalanan untuk sampai ke bank tersebut,jalan amat sesak dan anda terpaksa memandu perlahan lahan...triba disatu simpang anda ditahan polis trafik yang berada di tepi bangunan tersebut dan menyaman anda kerana TIDAK MEMAKAI TALIPINGGAN KELEDAR.....

Apa yang boleh kita pertikaikan dalam situasi diatas ialah .....dimanakah faktor keselamatan tersebut sedangkan kita bukan memandu laju  dan mustahil boleh berlaku kemalangan akibat hentakan yang terus kerana jalan sesak.....??

Tapiiiiii...ianya tetap salah kerana ITU ADALAH UNDANG UNDANG yang perlu kita patuhi walaupun anda menjawab 

"Eh! Walau saya tak pakai talipinggang keledar,saya pakai talipinggang seluar encik...lagipun siap bertopi keledar lagiii........" 

Samalah juga dengan situasi dibawah yang jika kita fikir....BERAPA SANGAT UNTUNGNYA PENJUAL AIS KRIM ini ......


#kantoi #kantoiidentiti #jomgelakfm #mudahterhibur

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.