-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 8 Ogos 2014

KENAPA TAK BOIKOT FACEBOOK ? NAH INI MAKAN KO !~!!

PEMBACA
Ayat TERBAKAR dari Mufti untuk kita renungkan! 

"Eleh boikot konon, ko guna Facebook tu tak sokong Yahudi namanya....Internet,google,Twitter semua Yahudi .....IDEA bodoh semua niii.....". 


Pasti ada yang berkata begini pada anda ataupun anda pernah membaca komen komen begitu dilemparkan.

Pada yang berkata seperti diatas, anda bayangkan situasi dibawah... Katakanlah, pejuang Hamas berjaya menawan 1000 orang tentera Yahudi dan senjata mereka dirampas. Kita tahu SENJATA milik tentera Yahudi pastinya lebih canggih dari yang dimiliki pejuang Hamas...
kATAKANLAH juga, anda ialah ketua pada pasukan Hamas ketika itu , anda arahkan semua senjata canggih milik Yahudi itu DIBUANG kerana ianya milik YAHUDI......Disini adakah anda nampak sebagai KETUA YANG BIJAK ATAU KETUA YANG BODOH?

Samalah juga dengan peranan dan fungsi Facebook, kita gunakan ianya sebagai senjata untuk melawan mereka semula ibarat "SENJATA MAKAN TUAN "....bukankah Allah kurniakan kita akal SUPAYA KITA NAMPAK BIJAK.....bukannya Allah kurniakan kita akal untuk kita NAMPAK BODOH!! 

Maaflah,agak teremosi skit penulis kerana sudah bosan mengulang perkara yang sama diatas,tapi masih ada lagi manusia yang singkat akalnya!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.