-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 5 Julai 2014

UCAPAN KONTROVERSI YUNA KEMATIAN DATUK SHARIFAH AINI!!

PEMBACA

Kenapa Yuna ucapkan Goodbye diatas pemergian allahyarhamah Datuk Sharifah Aini tidak TAKZIAH? Bolehkan perkataan GOODBYE diucapkan untuk kematian dan bukankah ianya akan nampak PELIK terutama melibatkan JENAZAH ISLAM?

Itu persoalan yang penulis nak kongsikan dengan pembaca semua, penulis bukan nak cipta kontroversi atau mencari publisiti murahan, kita sama sama berfikir dan berbincang kerana penulis tidak salahkan Yuna kerana niatnya ikhlas dan dia juga pastinya tidak mahu ISU INI JADI PANAS. 

Kita buka minda dalam isu ini dan tak perlu salahkan sesiapa dan dengan isu ini kita dapat BELAJAR dan tambah ilmu.......juga err......err.....Yuna harap TAK TANDUK PENULIS DENGAN KERBAU kerana ungkit isu ni ......hahahaha!

Ini ucapan bukti ucapan Yuna melalui Twitter beliau.

Kenapa penulis ungkitkan isu ini? Sebab utamanya ialah .......BOLEHKAH GOODBYE itu digunakan untuk kematian kerana kita sedia maklum ianya JANGGAL dan pelik walau kita tahu maksud goodbye itu "SELAMAT JALAN " @ Selamat tinggal ....... Atau ada maksud lain yang boleh mengukuhkan dakwaan bahawa Goodbye boleh digunakan untuk kematian terutama melibatkan jenazah Islam?
Katakan dalam situasi begini, ayah kepada rakan anda meninggal dunia, anda katakan padanya "Goodbye atas pemergian arwah ayah kamu pagi tadi......" kan ke bunyinya jadi LAIN MACAM ......

Penulis bukan apa, takut nanti " Ianya disalahguna sebagaimana perkataan RIP yang pernah jadi isu panas beberapa bulan lalu....

Mohon penjelasan pada yang pakar .......adeh! 

Al -Fatihah Allahyarhamah Dato Sharifah Aini......


Lagu raya yang memang Nostalgia pada kita selepas ini......










0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.