-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 22 Julai 2014

CUKUPLAH SEKALI KANTOI.....Malunyeeeeeeeee

PEMBACA
Kacau kalau masuk kedai ni ....camne nak membeli? Huhu!
"Adik!!....buat apa lagi tu.....dah lewat nak gi ngaji......." Ini jeritan Nur kali ke sembilan ,namun tetap tidak diendah oleh si bongsu Nur. Nak suruh mandi dan mengaji memang susah,tapi tak susah kalau suruh main Game....huh!
Sakit betul hati Nur tengok si bongsu yang triba triba jadi pekak menjelang senja ni.....asyik dengan gamenya.....akhirnya Nur dapat satu ideaaa......ehemmmmmm!!

" Yeeeeeee...ABANG nak sampai dah? Terus baliklah bang,anak manja you tak mo ngajiii...." Belum habis Nur BERLAKON DENGAN HP kononnya bercakap dengan En Somi,kelihatan si bongsu sudah pun masuk ke bilik airrrrrr.......Miahahaha!!

"Ibu cakap baba balik...tak de punnnnnn?" Soal anak bongsu Nur semasa dipakaikan baju untuk pergi mengaji.

" Dia keluar jab masa Adik mandi tadii......Dah.....gi cepat dah azan tuu......." Bohong Nur sambil control agar tidak kantoi......

Tapi tak selamanya kita boleh berbohong ,ada kalanya KANTOI juga.....seperti yang berlaku petang tadi....

"Ibuu....baba bila nak balikkkkkk......." Soal anak bongsu sekembali dari bermain bola di taman .

"Minggu depan la......kan gilir gilir...." Jawab Nur dengan penuh kejujuran.

"Ye ke minggu depan ibuuuuuuuu". Soal si anak untuk mendapat kepastian.

"Iye la....kan baba dah cakap ari tu...hari ni baru 21hb, baba balik 27hb nanti ...sabarlah" Pujuk Nur tapi pelik, aksinya tidak menunjukkan dia dalam riak sedih kerana rindu pada babanya.

Apabila cukup masa, Nur pun menjerit lagi seperti hari hari sebelumnya....

"Adikkkkk! Mandilahhhhh, kan nak ngaji ". Namun si anak bongsu tetap menjadi pekak triba triba menjelang maghrib seperti hari hari sebelumnya.

Huh! Nak kena berlakon lagi ni,tiada cara lain ...Jeng jeng Jeng......

"Jadi ke abang balik hari ni...Apaaaaaaa? Dah nak sampai?? Ok Ok....." Sedang Nur berlakon dengan penuh penghayatan, triba triba bahu Nur terasa dicuit...

"Sudah sudahlah tu ibuuuuu.....tak elok menipu maghrib -maghrib ni....kan tadi ibu yang SAH kan baba balik 27hb....hari ni baru 21hb......" Kata si anak bongsu Nur sambil geleng gelengkan kepalanyaaaaaaa.......

Nur pula yang SAKIT KEPALA kerana Kantoi@!!!!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.