-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 23 Mei 2014

VIDEO KANTOI UMNO CELAKA .......INI PENDEDAHAN SEBENAR!

PEMBACA

Jangan memusing fakta yang penulis beri, soalan penulis merujuk kepada video video yang disebar dibawah termasuk oleh Mazidul Akmal sendiri yang sepatutnya lebih PEKA kerana seolah olah MAHU AJAK ORANG BERTUMBUK, dimana maruah beliau selaku wartawan penyiaran?? 
Ketahuilah,
Yang benar itu tetap akan jadi benar jika kita tidak terlalu emosi dalam berpolitik. Jangan terus dilabel penulis  Pembangkang kerana pendedahan ini, kami cuba mencari kebenaran dan bukan mencipta KEJUTAN yang akhirnya memakan diri seperti pendedahan ini.

Kita lihat satu persatu........

Saksikan dulu video video yang dikongsi oleh WAKIL WAKIL PIHAK SEBELAH SANA......



Apa yang disebut CELAKA ITU MERUJUK KEPADA UMNO , adakah Rayer ada menyebut MELAYU celaka? Islam Celaka? Tiada satu pun melalui video yang dikongsi diatas...

PADA PERINGKAT penyebaran video ini, KENAPA SEPARUH SAJA DISIARKAN?? Kenapa perkataan UMNO CELAKA SAJA DIAMBIL ? Jawapannya ada dalam VIDEO PENUH DIBAWAH.....


- Persoalan ATAU ISU YANG TIDAK DITIMBULKAN ialah -KENAPA RAYER MENUDUH UMNO CELAKA?? Kenapa ini tidak dijadikan isu jika mereka BERANI KERANA BENAR!! Apa pula perasaan Rayer apabila dirinya dituduh PARIA, KELING?? You boleh maki orang,tapi you tak boleh kena maki......adil ??

Ulasan dari video penuh ini membuktikan Rayer marah kerana UMNO menuduh DAP yang cetuskan peristiwa berdarah 13 mei.....Contoh mudah, anda MARAH kerana dituduh mencuri PISANG, tetapi anda pula DIDAPATI BERSALAH kerana MARAH .....sedangkan yang MENUDUH ITU TIDAK DISALAHKAN.....undang undang jenis apakah ini?? 

Selama ini cukup banyak bukti yang menunjukkan Samseng Umno yang menyemarakkan api perkauman, perkataan CINA RASIS, DAPIG dan sebagainya semuanya bermula dari mereka, adakah KETUA PEMUDA UMNO tidak melihat isu ini dengan lebih mendalam? ADAKAH KETUA PEMUDA UMNO mahu MEROSAKKAN UMNO melalui kegananasan? Berikan bukti pada penulis ,negara mana boleh MEMERINTAH MELALUI CARA KEGANASAN?? 

APA MAKNA NASIHAT Perdana Menteri ini ?? Kalau cakap ketua sendiri tak mahu dengar keluarlah dari UMNO kerana anda sebenarnya MEROSAKKAN UMNO.......

I strictly condemn the derogatory remarks made by a DAP member, totally unbecoming on its part. We may differ in our political opinion but being abusive is uncalled for. This type of action incites disharmony as after all, we are all Malaysians.
At the same time, I call upon all UMNO members not to overreact, by doing things against the law or deemed to be irresponsible. Any reactions should be within the bounds of law and we must strive to continue the good image of our party. Jaga nama baik parti kita.



Penulis cukup respect cara masyarakat Cina yang dihina dan diherdik oleh anak bangsa kita sendiri, mereka cuma diamkan diri dan cuma minta pihak berkuasa jalankan AMANAH DENGAN ADIL ...apa jadi kalau masyarakat cina membalas makian dan cacian ini?? 

Jika sayangkan parti UMNO bukan begini yang sepatutnya dilakukan, "kita mengamuk tak tentu hala bila RAKYAT sokong pembangkang, tapi KITA TIDAK PERNAH TANYA kenapa rakyat sokong pembangkang"........

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.