-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 19 Mei 2014

VIDEO DYANA SOFYA KANTOI TOLAK HUDUD..........

PEMBACA

Dalam kempen pro BN, isu hudud dijadikan modal mereka,ini dikuatkan lagi dengan kenyataan dari Dyana Sofya sendiri seperti video dibawah yang akan menentang hukum hudud sekiranya dibentang di Parlimen.

Ini beberapa contoh modal kempen mereka dalam isu TOLAK HUDUD oleh Dyana .






Dalam hal ini, pada pandangan peribadi penulis,memang kesilapan Dyana yang pada penulis AKAN MENJEJASKAN SEDIKIT peluang beliau untuk mendapat undi melayu, sepatutnya isu hudud ini tak boleh diulas sebagaimana langkah yang diambil oleh  PAS yang hentikan dulu isi ini untuk sementara waktu.

Tetapi.......jika difikir secara mendalam, sebenarnya isu TOLAK HUDUD OLEH DYANA ini boleh menjadi MODAL BELIAU JUGA UNTUK MELAWAN KEMBALI kerana ........

-CALON Gerakan yang dibantu oleh MCA JUGA TOLAK HUDUD! So mana relevannya? Itu penulis tak sentuh lagi calonnya bukan MELAYU seperti yang didakwa BN...hidup Melayu!hidup Melayu! Malah TUN Dr Mahathir sendiri tolak hudud dilaksanakan..pe cita!

- Dyana tu Islam, mana boleh tolak HUDUD, kalau MCA or Gerakan tu tak pe...(Ini mungkin alasan mereka untuk menangkis serangan penulis diatas......TETAPI penulis minta mereka BERI JAWAPAN pada persoalan dibawah......

KENAPA SIDANG DUN TRENGGANU TOLAK HUDUD?? Ada wakil MCA atau Gerakan ke dalam DUN Trengganu masa tu??? 


Dun Terengganu tolak usul laksana hudud

HARAKAHDAILY | .



KUALA TERENGGANU: Dewan Undangan Negeri Terangganu hari ini menolak usul supaya melaksanakan Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu yang diluluskan oleh dewan itu pada 7 Julai 2002.

Usul tersebut dibawa oleh Ustaz Mohd Nor Hamzah (PAS-Bukit Payong) di bawah peraturan mesyuarat Fasal 30 Peraturan-peraturan dan Perintah Tetap Dun.

Bagaimanapun, Yang Dipertua Dun, Mohd Zubir Embong menolak usul tersebut.

Kandungan usul beliau seperti di bawah.

Bahawa persidangan ini hendaklah ditangguh mengikut Fasal 30 Peraturan-peraturan Mesyuarat Dewan Undangan Negeri bagi membolehkan dewan yang mulia ini merundingkan isu Perlaksanaan Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu 1432H/ 2002M yang telah diluluskan oleh Dewan Yang Mulia Ini pada 7 Julai 2002.

Isu ini adalah perkara-perkara tertentu kerana perlaksanaan undang-undang Islam adalah satu tanggungjawab yang diperintahkan oleh Allah dalam al-Quran antaranya dalam surah al-Baqarah ayat 178, an-Nur ayat 2, surah al-Maidah ayat 38 dan lain-lain lagi.

Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu 1432H/ 2002M telah diluluskan menjadi undang-undang tertinggi bagi negeri ini, dan mendapat persetujuan DiRaja Tuanku Sultan Mizan Zainal Abidin pada 2 September 2002 serta telah disiarkan dalam warta negeri Terengganu pada pada 25 September 2002.

SUMBER SINI


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.