-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 2 Mei 2014

GEMPAR! VIDEO PERGADUHAN UNIT AMAL DAN SAMM YANG CUBA DITIPU....SAKSIKAN PENDEDAHANNYA.....

PEMBACA

PENULIS AGAK terkeliru dengan video yang didakwa berlaku pergaduhan diantara Unit Amal dan Samm setelah dilihat berkali kali,ADAKAH MEREKA SEDANG MANIPULASI SESUATU? Saksikan pendedahan nya,
Ini yang didakwa mereka yang diambil dari Twitter dan carian google dan anda fokus pada perkataan GADUH yang penulis akan jelaskan dibawah nanti.

ANTI GST: VIDEO UNIT AMAL PAS DAN SAMM BERGADUH DI DATARAN MERDEKA !!!: KUALA LUMPUR – Satu pergaduhan 

(VIDEO) : PERGADUHAN ANTARA UNIT AMAL DAN PENYOKONG SAMM

22h
VIDEO :HIMPUNAN BANTAH GST UNIT AMAL PAS DAN SAMM BERGADUH,MELUCAH,MEMAKI HAMUN,KESIAN ?:




  1. ANTI GST: (VIDEO) Unit Amal Pas Dan SAMM Bergaduh ...

    mynewshub.my/.../anti-gst-unit-amal-pas-dan-samm-b...

    Translate this page
    21 hours ago - KUALA LUMPUR – Satu pergaduhan telah tercetus di antara Unit Amal dan penyokong SAMM & ANARKI di kawasan Dataran Merdeka ...
  2. Unit Amal PAS dan SAMM bergaduh sama sendiri di ...

    antarapos.com/v1/index.php?...

    Translate this page
    1 day ago - KUALA LUMPUR: Satu pergaduhan telah tercetus di antara Unit Amal danpenyokong SAMM & ANARKI di kawasan Dataran Merdeka apabila ...

  3. More images for unit amal dan samm bergaduh




  4. HIMPUNAN BANTAH GST UNIT AMAL PAS DAN SAMM ...

    pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/.../vide...

    Translate this page
    21 hours ago - Panas kes terbaru, Anwar Ibrahim didalam Twitternya telah berkata kenaikan harga gas memasak adalah “hadiah kemenangan BN kepada ...
  5. SAMM tidak bergaduh dengan Unit Amal PAS | Selangorkini

    bm.selangorku.com/.../samm-tidak-bergaduh-dengan-...

    Translate this page
    2 hours ago - “Memetik beberapa kenyataan atas talian berkenaan pergaduhan antaraSAMM dan Unit Amal PAS pada hari ini (semalam), saya dengan ini ...
INI VIDEO YANG DIDAKWA



INI yang penulis dapat sebagai  huraian .

-PERHATIKAN PADA AWAL 0:05 dalam video dibawah ,anda akan nampak SIAPA MULAKAN,kalau didakwa video ini melibatkan pergaduhan unit amal dan Samm, kenapa Unit amal tenteramkan keadaan DAN TIDAK pun berlaku tumbuk menumbuk seperti didakwa? 

SETERUSNYA JIKA ANDA PERHATIKAN BERKALI KALI, video ini di edit sekerat sekerat..... 

-Minit 0:23 anda perhatikan seseorang yang lari dari kepungan ini sambil perkataan FUCK U kedengaran, pada minit 0:25 Pemuda ini marah marah "Butuh" seolah olah dia tidak PUAS HATI kerana SESUATU yang telah terjadi. 

- "PUKIMAK " itu pula boleh membawa maksud "Marahnya pemuda ini kerana disekat oleh unit amal apabila rakannya dipukul, fakta ini dikuatkan lagi dengan teriakan pemuda ini  "PIRAHH!! MACAM NI NAK LAWAN UMNO" 

- Rilex........rilex dan  yang dimaksudkan ,PECAH DAHI BANG, SIAPA NAK SELESAIKAN merujuk kepada kumpulan ANTIFA TERSEBUT,BUKANNYA MEREKA MARAH PADA UNIT AMAL.

Apa yang PENULIS FAHAM dari video diatas ialah .......UNIT AMAL CUBA TENTERAMKAN ANGGOTA SAMM YANG MARAH PADA TINDAKAN PEMUDA ANTIFA yang pukul rakan mereka (Rujuk minit 0:23 diatas semula.)

Ini bertepatan dengan apa yang dikongsi oleh pengguna facebook dibawah



Jadi macam mana pula boleh timbul dakwaan unit amal dan Samm bergaduh sedangkan tiada satu pun bukti anggota Samm belasah unit amal ataupun unit amal belasah anggota SAMM? Kalau anda kurang faham, contohnya begini, anggota polis sedang tenteramkan sekumpulan perusuh yang marah , adakah kita akan dakwa PERUSUH TU PUKUL POLIS sedangkan polis cuma tenteramkan keadaan agar kembali aman.

Penulis rujuk kepada apa yang DITUDUH oleh pihak sebelah sana yang menggunakan ayat PERGADUHAN bukan PERTENGKARAN (Rujuk kembali dakwaan mereka yang penulis kongsi diatas ) 
"Kerana bertengkar dan bergaduh ni membawa maksud yang BERBEZA....bertengkar membawa maksud belum lagi TERCETUS KEGANASAN, tetapi GADUH sudah membuktikan tercetusnya KEGANASAN! 

Dalam hal sebegini, kita perlu lihat KESABARAN anggota UNIT AMAL dalam menjalankan tugas mereka bagi memastikan semua nya terkawal tanpa memilih RAKAN atau LAWAN.

ANDA bebas berkongsi pendapat ......TAPI PERLU SENTIASA WASPADA ......rujuk gambar dibawah ni ...ehh! 

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.