-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 24 April 2014

SEGERA!!! FACEBOOK MILIK ARWAH KUBUR BERCAHAYA DISEBAR,Alhamdulillah.

PEMBACA

Disini penulis kongsikan Facebook milik Arwah Adzlin tentang keperibadian beliau  untuk rujukan kita kerana RAMAI YANG MERAGUI kisah KUBUR bercahaya ni dalam pelbagai sudut. Juga tentang komen negatif yang diterima dan maklumat kurang tepat mengenainya.
Kasihanilah kedua anak anaknya seperti penulis kongsikan gambarnya dibawah sebelum mengeluarkan komen yang kurang menyenangkan......
INI MAKLUMAT TEPAT mengenainya.

Saya Hairul Hilmi Hasan jenazah perempuan ni.... tolong cari info yg betul.. 
Like · Reply · 22 · 

Jenazah Allahyarhamah Adzlin Lin Halimi (Haslinatul Adzlin) dikebumikan di Batu 8, Changkat Jering, Taiping selepas asar.

Allahyarhamah dari Ipoh, Perak dan meninggal di Hospital KL pada 20.4.2014 jam 8.52am (Ahad) kerana menghidap Breast Cancer dan merebak ke tulang sum-sum serta hatinya. Merupakan ibu tunggal kepada 2 orang anaknya iaitu Aina Sofiya dan Amsyar Zarif yang masih kecil.

Sepanjang hayatnya, arwah sangat tabah menghadapi segala dugaan yang dihadapi dan sewaktu sakaratul maut, beliau berzikir LAAILLAH HAILLALLAH selama hampir 4 jam tanpa henti sebelum subuh sehinggalah ke akhir nafasnya yang berhenti perlahan-lahan.)





KOMEN KURANG SELESA..........

Kekadang kita pelik, KITA boleh terima kalau berkaitan teknologi tanpa bertanyapun macam mana dan bagaimana seperti contoh, keluar suara emak kita di kampung dalam telefon yang beribu batu jaraknya...tapi bila melibatkan PETUNJUK  Allah beri TAK PULAK PERCAYA.......! 
Sapa cakap tu reflect torchlight tu..memandai je.. apapun ini kuasa Allah.. asbab dia utk tnjukkan kpd kita.. jgn anggap ia sbb saintifik shj.. arwah adalah seorang wanita

nampak mcm reflect cahaya matahari drpd tikar yg guna utk tahan tanah tu.. mungkin tikar tu jenis reflector(berkilat) kot..

-Kalau pantulan cahaya, kiraan dari sudut cekah halatuju cahaya (bayang bayang)( maka akan kena tubuh orang atas dulu baru kena papan pelindung so cahaya refleks tu xkan terang sampai macam tu sekali. Punca cahaya tu terang terang dari bawah, lebih tepat dari kedudukan jenazah.

-adoi benda2 macam ni org melayu mmg suka.

Bila masa pulak papan keranda dibuat dari kayu boleh pantulkan cahaya?? Dah mungkin arwah tu orang pilihan...lagi nak pertikai...bercahaya ke tak bercahaya ke jangan la sibuk pertikai...ambil iktibar mati tu pasti.

bro...allah jadikan manusia dan alam untuk kita mempelajarinya.supaya kita secara x langsung kembali dekat padanya..bukan percaya sesuatu membuta tuli..light and optics,banyakkan membaca.apa2 pun semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 beriman

Xkan la pantulan cahaya/pantulan papan keranda..tgok bayang2 org kata atas dah tau waktu petang,maybe lepas asar...papa keranda tu level dgn aras kubur..xmungkin pantulan sbb sifat cahaya bgerak lurus...klu pic ni betul,masyaallah..allah maha besar..

-reflection dari penutup keranda y kena cahaya matahari.. tgk byg kaki org c2.. wallahualam


FACEBOOK MILIK ARWAH  sekadar untuk rujukan anda.










LIHAT GAMBAR ANAK ANAK ARWAH DIATAS SIMPATI dan kasihanilah mereka dengan TIDAK MEMBERI KOMEN NEGATIF kerana arwah telah BERJAYA MENDIDIK ANAK ANAKNYA ,kita cubalah didik diri kita menjadi sebaik INSAN...... 

kemudian bacalah ini  ................Amin!.


Memang ada yang pertikai, kenapa gambar arwah masih dikongsi seolah olah  aib, jika itu alasannya,macam mana pula dengan gambar pejuang Islam yang mati syahid bertahun lalu masih diratapi dan dilihat orang di seluruh dunia? Seterusnya adalah penulis sedang cuba AIBKAN ARWAH?   

Cuba jawab soalan ini dengan jujur, adakah anda MEMBACA AL FATIHAH DIATAS? Jika anda membaca itu bermakna anda sudah" TENANG DAN AMANKAN arwah disana", bayangkan JIKA beribu yang membaca....... 

Ingat! Allah beri kita PETUNJUK untuk MENGAJI bukan MENGEJI! 

Wallahhualam.

1 Mesej diterima:

saya yakin itu adalah pantulan cahaya matahari. tolong jgn percayakan benda2 khurafat nnt syirik.

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.