-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 4 Mac 2014

GEMPAR DAN TERSEBAR! TAIB MAHMUD DAPAT MALU BESAR...TAHI!

PEMBACA

Fitnah? Mana ada fitnah, penulis siap BERI bukti lagi dibawah,lagipun ianya sudah tersebar dan telah dibaca oleh PEMBACA TEGAR AKHBAR Utusan Sarawak ....

Tak kan Akhbar Utusan Sarawak bohong? Kalau bohong tak kan mereka keluarkan kenyataan seperti dibawah? Masih tak percaya? Baca......


Dalam isu kesilapan dibawah,penulis suka merujuk kepada kenyataan Ustaz Fathul Bari........INI SEMUA KETENTUAN ALLAH jadi janganlah dimarah pada yang melakukan kesilapan miahahahaha.

Mungkin ada sesuatu yang Allah nak beri peringatan pada kita, bukan mudah seorang Yang Dipertua Negeri yang tarafnya sama macam Sultan nak dapat TAHI......lagipun yang memimpin Akhbar ini anak Taib Mahmud sendiri......ala ,anak wat silap pe lah sangat kan......tahi pun tahilah!

Salah eja jer pun, bukan ADA NIAT APA APA PUN,tadi KALAU ADA "TERNIAT" pun cuma ALLAH YANG TAHU.......lalalalalala

BERITA PENUH ......
Akhbar berbahasa Melayu Utusan Sarawak hari ini meminta maaf atas kesilapan ejaan sebuah iklan ucapan tahniah kepada bekas ketua menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, atas perlantikannya sebagai Yang Di-Pertua Negeri.
“Pihak pengurusan Utusan Sarawak ingin mohon maaf atas kesalahan ejaan yang tidak disengajakan itu,” kata akhbar itu, yang dimiliki Sarawak Press Sdn Bhd pimpinan anak bongsu Taib, Datuk Hanifah Hajar Taib-Alsree.
Semalam, akhbar tersebut menerbitkan iklan muka penuh tajaan parti Taib, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), tetapi perkataan “Tahniah” disalah eja sebagai “Tahinah”.
Willian Chan, pengarang kumpulan Sarawak Press Sdn Bhd, bagaimana pun berkata, tiada tindakan akan diambil terhadap mana-mana pekerja akhbar berkenaan.
Dipercayai PBB terlebih dahulu memastikan pruf iklan tersebut bebas dari kesilapan sebelum ia dihantar untuk penerbitan.
Utusan Sarawak merupakan antara akhbar tertua di negeri itu, dan sebelum ini pengarangnya pernah diberhentikan kerana menerbitkan laporan kurang menyenangkan mengenai pentadbiran Taib.
Taib mengumumkan perletakan jawatan sebagai ketua menteri pada 28 Februari, dan dilantik menjadi Yang Di-Pertua baru mulai 1 Mac.
Pada 2006, akhbar The Sarawak Tribune yang diterbitkan bersama Utusan Sarawak, digantung permitnya kerana memaparkan kartun Denmark yang menghina Nabi Muhammad.
Akhbar berbahasa Inggeris itu muncul sekali lagi sebagai New Sarawak Tribune pada 2010. – 
SUMBER -The Malaysian Insider

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.