-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 5 Februari 2014

KANTOiiiiiii oi! oi!

PEMBACA

1. KLINIK Wanita Mengandung.

"Anak sulung? "Tanya Mahani pada wanita mengandung disebelahnya....

"Eh tak kak...anak bongsu ......." Jawab Wanita itu.


"Dah ada pengalaman lah sebelum ni...akak ni yang berdebar, umur dah lanjut macam ni baru Allah beri rezeki....risau gakk nak jalani proses bersalin nanti ek!" Kata Mahani sambil duduk disebelah  dan memegang perutnya.....memang debarannya kencang semasa  mengandung, maklumlah ini pengalaman pertama beliau.

"Eh saya pun pertama kali kak...." Jawapan itu mengejutkan Mahani eh! Aku salah dengar ke tadi? Kan dia jawab anak bongsu tadi...konfius ! Konfius! 

"Tadi bukan awak kata ni anak bongsu?". 

"Memanglah sebab nama suami saya BONGSU bukan SULONG..........."Mahani triba triba rasa nak BERANAK WAKTU ITU JUGAAAAAAAAAAAA.......!! 

2. TERIMA AJELAH HAKIKATNYEE......

Liza pulang kerumah marah marah sambil nangis nangis . Liza marah kerana dia tiada lesung pipit, padanya Liza pasti kelihatan  cantik jika ada lesung pipit.

Emaknya cuma diam mendengar Liza membebel .....Emaknya faham perasaan Liza kerana dulupun emaknya membebel juga pada emaknya ,begitulah juga pada emak emak dan emaknya deduluuuuuuu......

Tengah asyik emak mendengar Liza membebel .......triba triba terdengar suara abah mereka dari ruang dapur......

"Kita sepatutnya bersyukur Liza, walaupun keturunan kita tiada yang dikurniakan LESUNG PIPIT dipipi tapi sekurangnya atuk kita ada tinggalkan LESUNG BATU buat PENAWAR DUKA...lagipun nasib kita lebih baik dari burung Pipit sendiri kerana mereka TAK BISINGPUN SEBAB TAK ADA LESUNG PIPIT!".

3. SAPE LAGI HEBAT?......

KUDIN dan Budin adalah adik beradik dan anak kepada pasangan Nor dan  Din yang juga cucu kepada NORDIN, kedua duanya sering bersaing untuk menjadi siapa lebih hebat TERUTAMA MELIBATKAN SITUASI YANG BAHAYA..

Tak caye? Cuba hayati MMS YANG DIHANTAR OLEH KUDIN KEPADA ADIKNYA DIBAWAH.....

AYAT DALAM SMS KUDIN - Ko berani?? KO HEBAT?



Sempat dibalas oleh Budin - "Woi!! Aku sibuk niii....."






0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.