-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 16 Januari 2014

TERSEBAR! KOMPOSER LAGU KANGKUNG DITAHAN POLIS...

PEMBACA

Berita terkini yang diterima dan tersebar ,komposer Yuri Wong ditahan polis apabila lagu REMIX KANGKUNG ciptaannya meletup di Youtube. Ini disahkan oleh Fariz Musa seperti bukti dibawah.......
Aduhaiii..........apakah negara kita sudah jadi KANGKUNG??  

Rujuklah isu kangkung ni dengan lebih mendalam.......isu ini timbul GARA GARA BARANG NAIK HARGA........itu saja PENYEBAB UTAMA......! Kalau barang tak naik harga, Perdana Menteri sebut bayam, sawi pun rakyat tak akan kecoh.......!

JUGA FIKIR SECARA MENDALAM yang ini......

Apabila rakyat kecoh, pemimpin Umno pula sibuk mempertahankan Perdana Menteri dan minta dihentikan KISAH KANGKUNG.......tapi tahukah pemimpin yang mempertahankan DS Najib bahawa tindakan mereka mempertahankan DS Najib itu memberi satu gambaran bahawa PM perlu diselamatkan BUKAN   RAKYAT!! 

Sekali imbas juga tindakan Khairy,Nur Jazlan ini nampak macam menyelamatkan maruah DS NAJIB yang dikutuk hebat rakyat........tetapi sebenarnya TIDAK!Jika benar mereka nak selamatkan DS Najib dan UMNO ....mereka perlu betulkan DS Najib atas tindakannya menaikkan harga .........itu baru namanya NAK PERTAHAN KEPIMPINAN !! 

Ini antara yang perlu diperbetulkan........

Bila barangan naik harga, nak ditubuhkan pula SATU BADAN UNTUK MENGKAJI seperti yang diumumkan oleh TPM.........Adehh! Tidakkah ini semua membazir dan cuma membuang masa?? Nak kaji ape kebendanya kalau BARANG DAH NAIK HARGA, kehidupan rakyat terjejas?? 

Kan mudah NAK SELESAIKAN ISU NI .........TURUNKAN HARGA MINYAK yang sebenarnya tak naikpun di pasaran dunia........turunkan harga gula yang sebenarnya TAK MELAMBUNGPUN HARGANYA diluar negara.........Turunkan bil TNB yang untung mereka berbilion......Itu SAJA KAMI RAKYAT NAK.....Rakyat pun tak SUKA PERLI,KEJI kerajaan ......ingat kami suka?? 

APABILA TURUNKAN HARGA ........Perdana Menteri sendiri akan lihat reaksi POSITIF dari rakyat.......tapi kalau terus menindas rakyat...terus mendera rakyat...... menahan dan menyoal rakyat YANG LUAHKAN kemarahan mereka...maka NEGATIFLAH YANG kepimpinan UMNO dapat!

Kaji semula semua kenaikan yang telah dibuat, sebab pada pandangan penulis MEMANG BOLEH dan kuasa PENENTU HARGA MEMANG DITANGAN KERAJAAN........kalau tidak tak kan Perdana Menteri boleh TANGGUH SEMULA kadar tol kalau  iya TERBUKTI kuasa naikkan harga itu ditangan pemegang konsesi lebuhraya?? 

Jangan mendera rakyat kerana rakyat pun tidak PUNYA MASA UNTUK MENDERA KERAJAAN,tetapi rakyat MEMPUNYAI MASA UNTUK MENUKAR KERAJAAN............ingat boh!


  1. Komposer Kangkung Remix telah ditahan polis! Buat lagu kangkung pun kena tangkap!

Difahamkan oleh peguam Edmund Bon bhw Yuri Wong masih selamat.Syukur.Kangkung dulu naik dah turun!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.