-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 21 Januari 2014

DIDEDAHKAN! INILAH SYARIKAT DAN ORANGNYA DALAM ISU TUDUNG ARTIS ITU.......

PEMBACA

Isu artis diarah turun pentas kerana memakai hijab menarik perhatian penulis untuk mengulas...setelah dicari cari, terjumpalah beberapa fakta dan siap gambar ORANG YANG MEMAKSA ARTIS INI BERHENTI DARI BUAT PERSEMBAHAN....anda nak kenal siapa dia,anda lihat dibawah nanti.

Apa yang menjadi isu besar ialah.....ianya berlaku di KLCC ......diantara menara yang tertinggi di dunia,tetapi TERENDAH dari segi moral nya dalam hal AGAMA walau pihak diatas mendakwa INI NEGARA ISLAM.........ehh! 


Tetapi percayalah.....kes kes diskriminasi seperti ini akan lenyap dan akan berlaku lagi kerana IANYA MELIBATKAN KEPENTINGAN pihak disana......seperti contoh, kes seorang guru Mualaf di Johor yang kisahnya ditamatkan ...bukan kerana permohonan maaf telah dibuat tetapi kerana SETELAH DIRUJUK DAN DISELIDIK......rupanya melibatkan  MCA ,bukan kerja DAP.....AMBIKKK!!

Oklah......Ini serba sedikit tentang ISU artis yang diarahkan berhenti buat persembahan yang menyebabkan KARYAWAN terpaksa turun membantu......

Nampaknya kes racis dan diskriminasi terhadap wanita bertudung makin menjadi-jadi.. Jika sebelum ini guru mualaf, Choi Yi Shan, diarahkan untuk membuka tudung semasa mengajar kali ini pula seorang penyanyi yang bertudung diarah turun daripada pentas hanya kerana dia bertudung..
Kejadian memalukan itu terjadi apabila Marinatasha Isnariah Mustapar yang sepatutnya menyanyi bersama kumpulan Rufus bagi majlis Makan Malam Tahunan CASTMET 2014 diarah turun daripada pentas oleh Pengarah Kewangan CASTMET, Shannon Yong kerana menganggap penampilan Marina yang bertudung tidak sesuai dengan majlis tersebut.
“Saya rasa sangat malu kerana sudah bersiap sedia mengambil tempat di atas pentas dengan mikrofon. Saya terpaksa mengemaskan buku nota lirik dan membawa turun bersama note stand,” jelas Marina yang kecewa diaibkan di hadapan lebih kurang seratus tetamu..
“Semasa saya mengadakan latihan bersama pemuzik di studio Plaza Damas pada 16 Januari lalu, wakil CASTMET ada bersama dan mereka tidak pernah isukan mengenai tudung yang saya pakai. Hanya semasa hari majlis tersebut, Shahnon menimbulkannya atas alasan tidak sesuai, sedangkan ada tetamu yang datang berhijab.”
Farina yang juga bekas pelajar AF8 bersimpati dengan nasib Marina telah mengundang beliau untuk naik ke atas pentas sekali lagi bagi menyanyikan dua buah lagu, ‘Someone Like You’ dan ‘Price Tag’…
Namun tindakan Marina yang menerima undangan Farina dan menyanyi diatas pentas itu menimbulkan rasa tidak puas hati oleh Shannon dan memangilnya setelah selesai persembahan bagi melepaskan kemarahannya sebelum Shannon meninggalkannya bersama Penolong Pengurus Pembangunan syarikat, Jaharudin Abdul Malek untuk menyelesaikan masalah tersebut.
“Saya lihat tetamu tiada sebarang masalah dengan penampilan saya berhijab. Malah Pengerusi kumpulan syarikat CASTMET, Tan Sri Mohd Anwar Mohd Nor turut meminta saya menyanyi lagu tambahan,” jelas Marina yang kemudian telah dimarahi Shannon setelah selesai persembahan tersebut.
“Kita berada di Malaysia bukan Amerika Syarikat. Malah Amerika Syarikat pun sudah menerima penyanyi Malaysia berhijab seperti Yuna. Apa masalah kita di Malaysia? Yang menyanyi mulut saya bukan tudung saya!” tegas Marina.
Marina yang telah membuat laporan polis di Balai Polis Sentul selepas pulang dari majlis tersebut mengatakan yang tindakan penganjur itu sebagai satu penghinaan terhadap agama dan kepercayaannya sebagai seorang Muslim.
Marina Tasha
Shannon Yong (Baju Biru), Pengarah Kewangan CASTMET
Shannon Yong (Baju Biru), Pengarah Kewangan CASTMET

SUMBER - RUJUK SINI 

SO ANDA DAH KENAL SIAPA SHAHNON YONG KAN?? Ini pula serba sedikit profile syarikat tersebut......

The CASTMET team comprises dedicated, capable and experienced engineers, QS and other professionals. With its credentials and experience together with expertise on board, CASTMET can be of great service in undertaking any type of projects particularly in building construction and property development.
CASTMET holds a very strong credo; always achieve a win-win balance for the wide range of people we associate with, who we employ and who we become partners with. We believe it is the formula of success in business which strengthens the position of CASTMET in maintaining its status as Builder of Distinct.

BOARD OF DIRECTORS

These are the main directors on the board :
  1. Admiral Tan Sri Dato' Sri Mohd Anwar bin Haji Mohd Nor (Ret)
    Chairman
  2. Tan Keh Wah
    Managing Director
  3. Leong Kam Weng
    Executive Director
  4. Shannon Yong
    Finance Director
SUMBER - KLIK SINI 

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.