-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 4 Januari 2014

ASYIK TERKENA JERR.........seksalah cengginiiiiiiiiiii Awak..........!

PEMBACA

FAKTA - 
Memiliki komputer riba tak salah...duduk atas riba ibu pun tak salah..........yang SALAH MAKAN RIBA......."..........

Hari ni sibuk sesibuknya...........maklumlah, berkejar dengan anak nak sekolah... ....berkejar nak jumpe Client ,berkejar dengan kesesakan.......adehh! Tapi itu semua amanah dan tanggung jawab yang perlu Nur tunaikan.....

Penatnya mula terasa bila dah sampai rumah........lebih memenatkan lagi terharu tengok anak anak masing masing dah LENA ...tahu sangat mereka semua juga kepenatan diawal persekolahan. 


Entah bila dan macam mana, Nur pun terlena SAMA..........TAPI TERJAGAAAAA KERANA BAU HANGIT......BAU MACAM BENDA TERBAKAR........Adehhhh!! Debar triba triba...

Mau tak berdebar...risau kot ada benda terbakar dalam rumah...dah la En. Somi bukan gilirannya minggu ni.......Sepantas kilat sambar menyambar Nur meluru ke dapur kerana selalunya disitulah BERMULANYA APIII........

Sampai didapur........Anak bongsu sedang tekun memasak sesuatu dan TERKEJUT melihat Nur dibelakangnya.........adehh!

" Adikkkkkkkkk ! Buat ape niii".......Nada nak marah.

"Ibu nampak Aniq BASUH kain ke...?? Masak lah ibuu...laporrr niii".........Adehh! Mulanya nak marah!  tapi bila disebut LAPAR rasa sayu plak hati Nur...Achummmmmmmmmm!!!

"Yelah...yelah...ibu salah........yang Aniq masak belacan ni wat pee...Achummm! " Nur memang tak boleh bau belacan...asyik terbersin........

"Laaaaaaaaa....patut la LAIN MACEM JER...ANIQ INGATKAN DAGING BURGERRR"..........Adoiiiiiiiiiiiiiiiii!! Rasa nak pensan Nur waktu tuuu....Dikala itu juga rasa nak BERPESAN pada pembekal belacan...buatlah bentuk lain jangan buat bentuk mcm ni...

BOLEH KELIRU ...........adehh!!

Disebabkan "masak burger belacan" itu juga, semua penghuni rumah terbangun kerana baunya memang tengik......maka tak pepasal Nur kena bawa Aniq beli burger pukul 10.30 malam...adehh!

Bila dalam keadaan klam klibut ,dah dekat nak sampai gerai burger baru Nur TERPERASAN......

"Alamakkk! Ibu tertinggal beg duit lah adikkk....Aniq ada bawa duitt?"........Adehh! Tertanya soalan mengarut plak pada si anak.........

"Ada..." EH! Fuh! Lega...rupanya anak ibu sorang ni lebih cekap...nasib baik dia bawa duit.

Siap  burger dibungkus...Nur tanya pada Aniq......

"Pat...pat....pakai duit Aniq dulu......". 

"Nahhhhhh! " 

"Adehh! Limaposen mana cukup sayang oiii"..........Sekali lagi Nur nak pensan.

"Laaaaaaaaaa....tadi IBU TANYA ADA BAWA DUIT TAK? Tak tanya pun BERAPA? SALAH ANIQ JUGA KEE"...........Adoiiiiiiiiiiiii!! Sekali lagi terkenaaa.........nasib baiklah penjual burger tu KERANI Nur .......adeh! Anak oh anak! 

+Dukun Pasir JOMGELAKFM ...Awak tengok ANAK AWAK NIII..........Huh!


1 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.