-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 24 Disember 2013

AWAS! SIAPA TERBELI KERETA NI MESTI MALU BESARR......

PEMBACA

Beli kereta kena gelak? Beli kereta tapi dapat malu? Anda pernah alami situasi tersebut?? Penulis pernah laluinya dan hingga kini masih ingat tak kala melihat kelibat kereta Honda Civic Mayat seperti diatas.......bukan kereta itu bermasalah...tetapi ADA SESUATU YANG TIDAK KENA pada kereta yang penulis beli itu hingga kena gelak yang meninggalkan kesan malu yang amat sangat........


Oleh kerana   penulis tak mahu jadi BAHAN KETAWA SEPANJANG HIDUP DENGAN KERETA HONDA CIVIC MAYAT itu.....maka  kereta TERPAKAI ini cuma mampu bertahan  selama 3 bulan sahaja .......begini kisahnya...........

Selepas 2 hari memiliki kereta tersebut,penulis bawa rakan rakan untuk berjalan jalan ke Ipoh dari Selayang. Malangnya sebelum sampai di Ipoh, kereta penulis ada masalah dengan tayar yang kebocoran ...anginnye makin berkurang walau penulis dan rakan rakan TAK BUANG ANGIN dalam kereta sepanjang perjalanan tersebut ehh! 

Mahu tidak mahu terpaksa kami berenti di bengkel berdekatan untuk baiki kerosakan tayar. Malang bertimpa apabila TRIBA TRIBA mekanik yang mulanya teruja dengan kereta penulis kerana JARANG ANAK MUDA MAMPU MILIKI HONDA MAYAT KETIKA ITU....mula TERSENYUM DAN  BERKATA sambil memerhati sport rim ........

"Adeh!! err...TAK KAN GUNA TUTUP NESCAFE AJEEEEEEEEEEE". Itulah ayat maut yang AMAT MEMALUKAN PENULIS....penulis pun tak tahu rupanya sport rim penulis cuma GUNAKAN PENUTUP NESCAFE.........HAMPEHH!!

Bila disebut tutup nescafe... rakan rakan tanpa disuruh dan menunggu lame terus KETAWAKAN PENULIS .....memang malu besar masa ituuu......kereta sport gilerr!! Kusyen Bucket, ekon sejuk, cermin tintet...ada sunroof,power windowss....TAPIIIIIIIIIIIIIIIIIII guna tutup nescafe...sape tak panas bebb!! 

Mungkin ada pembaca yang terpinga pinga nak tahu APA KAITAN TUTUP NESCAFE DENGAN SPORT RIM........ok begini....

INILAH GAMBARAN SPORT RIM kereta penulis...anda perhatikan pada bahagian TENGAH nya yang ada tulisan K-11...

"Kemungkinan masa itu, PENUTUP @ cover TENGAH sport rim ini hilang,jadi tak cantik kalau dibiar kosong...jadi  pemilik asal kereta ini tutup bahagian lubang itu dengan tutup NESCAFE yang telah dicattt HITAM.........walau dicat pun perkataan nescafe tu TETAP ADA kerana tulisannya tak boleh dibuang macam contoh gambar dibawah ini........adoiiiiiiiiiiiiii!!!

Hati lebih sakit bila sepanjang perjalanan pergi dan balik....rakan- rakan penulis asyik perli .......

"Misbah........aku rasa macam nak minum nescafe laaa....berenti jab kat kedai tuuu".......

Hampehhhhhhhhhhh!!! 

err........errr.......sebut pasal kereta dua pintu ni penulis ada teka teki 18sx untuk dikongsi.....anda edjas edjas lah skit....lebih kurang camni bunyinya

SOALANNYA......

Apakah ia??    ...........   " Abang keluarlah dulu....baru saya boleh keluar......"

Jawapannya penumpang kereta 2 pintu...sebabnya kalau orang depan tak keluar macam mana penumpang belakang nak keluar kan kan kan kan........hahahaha
  

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.