-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 28 November 2013

MENYESAL PULAK MARAH ALARM TUUU.........KANTOIII!

PEMBACA

"Adoiiiiiiiiiiiiiii..........alarm kete sape plak buat "ujian sore" kul 3.30 pagiii niiiiiiiiiiiiii...........rimas lahhh". Terkejut dari tidur dibuatnya...maunya tidak waktu itu kan sunyi sepiii, kalau bunyi kentut jiran pun kita mampu dengar inikan pula bunyi alarm keretaaa!! 
Nasib malang lagi, kalau ada anak kecil...mau terjaga dari tidur dibuatnya.....Kan nayakan ORANG terutama jiran sebelah cenggituuu.....!! 


"Emmm...alarm rumah sapa tu bangg..." Tanya pula si isteri sambil gosok gosok telinganya...maklumlah dia tidur guna telinga bukan mata...ERR...errr....iyelah! Kalau tidak macam mana +Nur Camelia Huda boleh" PEKA bunyi"  nada dering "SMS" penulis pepagi butee padahal dah Vibrate...eh!!  

"Entah...kete jiran depan tu kott......Itu mesti minyak kete dia DAH ABIS mensebabkan bunyi alarm cenggituuu..." Lawak penulis saje nak sakit hati sebelum sambung tidur sambil membiarkan isteri terpinga pinga sambil garu telinga...

*************Esok paginya......

" Nasib baik aku bunyikan alarm kereta...selamat RUMAH AKU DARI DIMASUKI PENCURI MALAM TADIIIIIIIIIII..........". Kata jiran depan rumah menyebabkan penulis mula TERASA MENYESAL pulak buang alarm kereta dua hari lepas...yang ada cuma alarm peti sejuk dan mesin basuh ajeer...adehh!!.

Betul juga kan...GUNAKAN ALARM KERETA kalau rumah kita dimasuki pencuri...sekurangnya ianya dapat mengejutkan jiran ataupun menakutkan si pencuri...! Lagipun ianya jimat kos nak pasang alarm atau cctv kat rumah...lainlah kalau berkemampuan iye tak? 


Saksikan video dibawah.......




0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.