-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 1 Oktober 2013

MIMPI NGERI SEORANG SUAMI JADI NYATA ......

PEMBACA

Pernah tak kita alami kes sebegini...DIMANA SATU LAGU TU MENGHANTUI HIDUP KITA hingga membuatkan kita pening dan tension hingga tertanya sendiri...APA SUDAH JADI.......Apa sudah jadi?? Bala apa pula niiii?? Balasubramaniam sudah mati...ehh! 

Ikuti coretan kisah dibawah ini YANG BERLAKU CUMA DALAM SEHARI .......

Pagi tadi sebelum keluar rumah dan pergi kerja, Anak sulung bising bising pasal kasutnya koyak,merungut dia hingga nak terkeluar sesungut...Adiknya yang tak tahan mula MENARI DAN MENYANYI...... 

" JANGAN PIKIRIN ABANG....YANG PENTING HEPI ABANGGGG"....

Masuk saja dalam kereta...pasang radio...........ehhh!! Keluar pulak lagu ini...

" Jangan pikirin abang..." Adehhh!! 

Sebelum masuk kerja...hajat nak singgah minum kat kat warung...tapi hilang selera  bila terdengar lagu 

"JANGAN PIKIRIN ABANG..." kemain kuat dipasang dari radio warung tuuu...adehh!!

Sampai ditempat kerja...pening dan merungut kerja banyak belum siap...kawan sepejabat SEMPAT PERLI ....JUGA dengan lagu ini......

" JANGAN PIKIRIN ABANG...yang penting heppiii..." Rasa nak lempang jeeee hahaha.

Balik dari ofis...kereta pula meragam dan hantar ke bengkel .....pening kepala dah la minyak dan barang mahal...kereta pula buat hal, dalam dok bebel tu kat kawan yang juga mekanik ,terdengar lagi lagu JANGAN PIKIRIN dari radio di bengkelnya...selamber jer kawan yang sedang baiki kereta tadi PERLI.....

"JANGAN PIKIRAN ABANG..." Woiii!! Apa niii.......hahahaha

Siap baiki kereta, singgah minum ...topik hangat dibincang ialah ISU ROKOK NAIK oleh kengkawan....ade la pulakkkkkkkk yang sudi cakap macam ni.....

" Jangan pikirin abang....jangan rasain abang..." TAMBAH tensionnn lagi niii...........

Balik rumah ,tengok isteri sedang sibuk memasak selepas balik kerja sedangkan dia mengadu kurang sihat hari ni...kesian pula ... jadi cakap lah padanya tak perlulah masak...makan luar saja...ISTERI selamber jawabb.....

" Jangan pikirin abang...Nur ok sajee ab....bangg..." 

SEDIH SEDIHHH!!! Apa sudah jadi niii.....asyik lagu ni jer...

Bengang punya pasal...bukak Youtube DENGAR LAGU NI...nak sangat  Jangan pikirin!Jangan pikirin!...ambikkk!!" 



Tengah lentuk mamai melayan lagu ni........triba triba......

"Baba....bangun...bangun...bangun....dah magrib ni...Isk suka no tido magrib.." Dalam mamai tu baru tersedar...AHH!! MIMPI RUPANYA TADI....Fuhh! Biasalah saya kalau terkejut dan dikejutkan dari tidur, saya pasti TERMENUNG SEJENAK...triba triba lagi isteri berkata

"Baba....JANGAN PIKIRIN  ABANG.....CEPATLA MANDIII sayang...."

 EHHHHHHHHHHHHHH!! Camne isteri boleh tau kandungan mimpi ngeri saya tadi...ehh!!


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.