-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 23 Oktober 2013

KANTOI TERSALAH INBOX FACEBOOK

PEMBACA

Dalam Facebook selain kita triba triba di Add masuk kedalam mana mana groups, kita juga boleh di add masuk dalam mana mana inbox @ lebih mesra dipanggil PM oleh pengguna Facebook.

Dalam situasi begini ,ADA masanya kita akan terganggu lebih lebih lagi bila anda aktifkan Notication inbox . Lebih terganggu lagi apa yang rakan anda bualkan itu TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN ANDA ataupun anda tidak kenali rapat rakan rakan dalam inbox tersebut. 

Jangan panik dan jangan terus marah atau  memaki hamun bila kita hadapi situasi ini, kita amalkan sikap berbaik sangka kononnya mereka tersalah add anda masuk kedalam inbox mereka. 

Jika anda marah atau maki hamun...selain dapat dosa, itu juga menunjukkan KELEMAHAN ANDA YANG TIDAK TAHU MENGGUNAKAN FACEBOOK...Bak kata orang, tersalah MAKI yang makan diri.....jadi lebih baik anda DIAM DAN LAKUKAN PERKARA DIBAWAH UNTUK KELUAR SAJA DARI INBOX MEREKA.

Langkah pertama...masuk kedalam inbox tersebut.

Klik pada bahagian Action ! 

Klik pada LEAVE CONVERSATION..........rujuk gambar diatas dan contoh dibawah !


 Kemudian.......Delete Conversation



....kan kita lebih dianggap mulia dari maki hamun dan TIDAKLAH KANTOI kerana menunjukkan KEJAHILAN ANDA MENGGUNAKAN FACEBOOK!


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.