-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 30 Oktober 2013

GEMPARR! KEMALANGAN DISEBABKAN KETIAK....betul bang...tak tipuuu.....

PEMBACA

"Kalau bisa aku ceritakan........pastinya kalian tidak akan percayaaaaaa"
Mungkin itulah yang pembaca semua fikirkan apabila membaca tajuk Posting Nur kali ni...betul ke? Tak tipu ke? Mustahil Ketiak menyebabkan kemalangan? Macam lawak jerrr??

Ahaks......bunyinya memang lawak, tapi mungkin boleh terjadi pada pembaca semua sebab Nur pun tak jangka perkara begini boleh berlaku....dan er..er..Nur bukan KAKI TENGOK DVD TAU...ngeeee! begini kisahnya,


Beberapa hari yang lalu ,Nur bersama seorang rakan sepejabat masuk kawasan perkampungan  Felda  untuk menguruskan hal guaman kami. Kami sampai disana awal pagi...Biasalah kan keadaan penduduk sekitar Felda ni , perlaksanaan undang undang agak longgar, nak tengok yang memakai topi keledar semasa bermotor memang susah,kalau ada yang bertopi keledar pun ianya dianggap MAKHLUK GANJIL ...ahakss!

Itu baru yang memandu...tak cerita lagi pasal apa yang dipandu...motor mereka ibarat kata cuma untuk membolehkan mereka bergerak saja...tak ada signal, tak ada lampu..kadang kala kita sendiri tak tahu YANG DIBAWA MEREKA ITU MOTOR ehh! ibarat kata kalau ditahan JPJ...memang PENATLAH jemari encik JPJ tu nak tulis saman...

Tapiiii, pembaca jangan salah faham...bukan bermakna Nur nak memperlekehkan keadaan disana tapi itulah hakikatnya...Betul tak? pengguna disana lebih bebas berbanding dengan pengguna dikawasan bandar yang mana perlaksanaan undang undang lebih dipatuhi dan ketat. 

Oklah...selepas segala urusan guaman kami selesai, petang itu kami mulakan perjalanan semula untuk balik ke Pejabat. Sampai di satu simpang jalan yang agak lengang...

Nur perhatikan ada sebiji motor yang menuju kearah kami...awalnya teragak agak juga nak keluar terus dari simpang tu...tapi takut macam tak sempat, jadi Nur ambil keputusan untuk tunggu saja pemandu motor itu lepasi kenderaan kami.

 Sampai saja dekat simpang itu...pemandu motor itu angkat tangan KIRInya yang memberi MAKNA pada Nur yang dia nak masuk simpang...jadi Nur tanpa rasa was was dan syak wasangka terus keluar .......tapiiiiiii................

BEGEGUMMMMMM!!! Adoii! Habis Honda City Nurr...belum bayar abis lagiii.....

Kami pun keluar untuk melihat keadaan kereta dan pakcik yang melanggar itu...nasib baikla pakcik tu memandu perlahan dan kemek di bahagian depan kereta Nur tak sebesar mana walau Nur tahu KOS BAIKINYA tetap sama ...adehh!

" Kan pakcik angkat tangan tadi nak masuk simpang? Kenapa Pakcik terusss"...Tanya Nur yang masih keliruuu...

"EH! Pakcik angkat tangan tadi bukan nak masuk simpang..." Jawab Pakcik itu dengan muka serius sambil membelek motornya yang cedera dibahagian depan.

"Abis tuuu......" Tanya Nur lagi makin keliruuu

"Sebab KETIAK PAKCIK GATAL........." Adehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! Kan kan kan kan dah cakap...betul cerita Nur ni ....!! TERDIAM KAMI WAKTU TU...TAK TAU NAK KATA APA DAHH!! Tak kan nak marah ketiak pakcik tuu.....ehh! Adehhh!...

Huh! Sampai hati pembaca gelakkan Nur yeee...tak pe...tak pee...malam tu Nur ceritakan pada En. Somi apa yang berlaku...err...selain minta simpati kot dia boleh "topap" baiki Honda City Nur yang dah tak cantik di pipi depannya.  Er..er...  kan bang....kan...kan...
"Err...awak nampak ensem lak malem ni ...ahaks"......

" Hahahaha...abang pernah kena camtu juga dulu...tapi bukan pasal KETIAK GATAL..." 

"Abis tu napa?..."

"Sebab penunggang motor tu cakap ...DIA ANGKAT TANGAN KAT RAKANnya ...bukan sebab nak masuk simpang......"

ADEHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.