-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 7 Oktober 2013

DERHAKAKAH SAYA KERANA ANAK..........??

PEMBACA
En. Somi saya ni memang kelakar sifatnya...tetapi sesekali dia beraksi GARANG, boleh hilang selera makan... ahaks!...Anak dara kesayangan saya pula, seorang yang agak cuai berbanding adik dan abangnya. Dan bila dua watak ini bertemu dalam satu situasi.... kitalah sebagai ibu yang jadi mangsa..... 

Sudah seminggu telefon anak dara saya hilang, rahsia ini tersimpan rapi antara saya dan anak anak... iyelah kami tahu yang En. Somi ni orangnya AMAT PANTANG kalau kita cuai. Bukan tak mampu nak beli lain...tapi itu dah dianggap menipu pula kan kan kan.


Tadi... entah macam mana, anak sibongsu pula TERRRRSEBUT pada Baba mereka pasal kehilangan telefon kakaknya. Memang tak boleh harap betul Adik ni tau...baru dapat Bidaman dah lupa segala....Dush!! Dush! huh!

Tak pelah.........untuk mengelakkan suasana lebih kecoh, saya dan anak perempuan berpakat untuk selesaikan perkara ini secara AMAN DAN DAMAI...cewahh!! Tapiiiiiiiii....anak dara saya ni KERAS HATI SIKIT.... hendak jugaK digantikan hp dia yang hilang itu.. Adehh!! Walaupun saya tahu, awek yang sorang ini memang anak kesayangan suami.... tetapi TERFIKIR KESALAHANNYA hilang HP...rasa kecut pasti menjelma, ditambah pula sehari dua ni...
 En. Somi asyik naik angin kerana rokok naik harga... ehh!! ehh! Mampukah kami melaksanakan misi ini?? Adehh! 

"Kakak cakap sendirilah kat Baba...ibu back-up tepi jerrr..." kata saya .

" Alaaaaaa....ibu kan ada kuasa tamparan wanita, gunalah untuk goda baba...boleh la ibu??" Pujuk si dara jelita ku ini...Huhhhhhhhh!! Ingat boleh sebarang ke guna AKSI PANAS terlarang saya tuuu...ehh!! 

"Tak mooo...ibu nak kakak cakap sendiri, sebab ni KEHILANGAN KALI KE DUA dah....pasti Baba marah ibu nanti..." Kata saya bukan juga kerana takut, tapi sebagai satu pengajaran pada anak.

"Iyelahhhhhh"… So kami berdua pun masuk kedalam bilik Babanya dengan beberapa bacaan doa dan jampi serapah... maklumlah nak jumpa En.Dukun Pasir ni an an an...
 
Dengan wajah paling comel dan sedikit aksi sedih, anak dara saya berkata... "Baba... Kakak mintak maaf pasal hp tu hilang...." Wajahnya disugulkan meskipun dia tidak bersanggul... ahakss!

"Thats ok..." Alamakkk!! Serius pula En. Dukun @ Somi saya ni...adehhh! 

"Emmm......Baba tahu kan, kakak banyak aktiviti luar sekolah sekarang ni..." Anak dara dah mula cucuk jarum... wajahnya dibuat secomel yang mungkin untuk aksi seterusnya... sebijik pula macam saya nak goda suami ehh!!!

"So.......?" Masih serius En. Somi saya ni... dia tak pandang pun saya... menyampah! 

"Itulah kan...balik pun tak tentu masa, kadang-kadang kesian kat ibu kena tunggu... kalau ada telefon senang sikit... nak balik boleh call ibu........" Alamak!! anak dara ni cuba melibatkan saya pulakkk....adehhh!! Saya cuma tersenyum ajee...

"No....... WAIT UNTIL YOU FOURTEEN.......!" Aduhhhhhhhhh!! Macam guruh berdentum bunyinyaaa.......... Ayoooyooo Amma!!
 
"Its tooo longlah Baba...." Anak dara dah mula nak menangis...
 
"Whatt??" si baba punya pulak menjerit.. Aduhh! Memang serius muka Dukun Pasir kali ni... sampai saya pun terkena tempias JELINGAN NYA............
 
"Ye yela...." Merajuk dahhh anak dara saya.... dan pastinya sayalah yang JADI MANGSA untuk memujuk.
 
Malam itu...sebelum tidur, saya terangkan padanya walaupun saya tahu anak dara saya ni KERAS HATI...tapi dia mudah menerima kesilapannya. (errr.. errr.. macam saya gaklah.. tthehehe…) 

Dan saya berjanji padanya, "Kalau periksa nanti kakak dapat dibawah no 5 , ibu belikan handphone baru ye….. soal baba tu tak pe... tahulah ibu menguruskannya... BOLEHH?". Barulah nampak anak dara saya tersenyum.........
 
Tapiii.........Saya pula risau...risau takut En. Dukun Pasir terbaca artikel ni...Ampunnnnnnnnnnnnnnnn!!!



0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.