-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 11 Oktober 2013

ALAHAIII..........NENEK ISAP COKLAT...termuntah saya!

PEMBACA

Sedekahkanlah Al- Fatihah untuk arwah nenek dan atuk kita sebelum baca kisah ni...Al-Fatihah.....!! 

Talib adalah seorang pemandu teksi.. Beliau sangat ramah dan rajin melayan penumpang2nya berbual. Pada suatu hari ketika sedang melalui sebatang jalan, triba-triba teksinya ditahan oleh 3 orang makcik (boleh jugak dikategorikan nenek2 lah). Kemudian, mereka pun naik teksinya.

Semasa dalam perjalanan, Talib terdengar penumpang2nya sedang menikmati makanan. Perasan kan Talib asyik tertoleh2 kebelakang, seorang daripada makcik itu kemudian bertanya kepada Talib..

"Anak nak kacang?"

"Boleh jugak makcik" sambut Talib ramah.

Talib pun menghulurkan tapak tangan kiri nya ke belakang tanpa menoleh kebelakang kerana beliau sedang memandu, makcik itu pun meletakan kacang tersebut ke tapak tangan Talib..

"Ehh.. sedap jugak kacang ni ek makcik... Beperisa rasanya, ia ada rasa masin2 dan rasa coklat pun ada, lain macam sedapnya..."

"Anak nak lagi?" Tanya makcik itu lagi..

Dengan muka selamba2 gadak.. Talib pun menjawab... "Boleh jugak makcik... eh!, tapi karang habis pulak saya makan semua kacang... Nanti makcik2 semua tak dapat makan kacang.. Banyak dah makcik bagi saya tadi...."

Terdengar makcik kedua bersuara... "Tak apa lah anak ooii... Kami ni dah tua-tua bukan dapat mengunyah pun kacang-kacang ni, tak ada gigi dah... Kami
hisap coklatnya saja, yang kacangnya tu kami bagi kat anak..."

"Adolaaaaaaaa......" Talib terkesima, terkedu dannn.. TERRRRMUNTAH!!!!



1 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.