-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 25 Julai 2013

GEMPAR CAMPUR MALU!!....ISTERI KANTOI CEMBURU

PEMBACA

Kisah ni agak lawak...tapi BANYAK PENGAJARAN ....Huhuhu....

Liza sampai terangkat rangkat kain batik yang dipakainya kerana berjalan dengan cepat....tak sabar dia nak beritahu BERITA PANAS yang baru dilihatnya tadi....Kes ini amat berat! Dia perlu sampai ke destinasi si mangsa secepat mungkin...


Segala longkang, ayam itik yang selisih dengannya tidak dihiraukan...dia perlu cepat supaya Situduh tidak meninggalkan kawasan bukti......

" Sal...ooooo.......Sal...". Pekik Liza apabila sampai kerumah Salmiah jiran kepada Saodah anak kepada Dollah.

" Ye ye....pe hal? Sampai berpeluh ko ni...buat senaman ke". Salmiah bertanya pada Liza yang mengesat peluh dengan lengan bajunya.

" Ni...aku nampak kete laki ko kat rumah cikgu Nur tadi...". Liza berjaya juga menyampaikan hajat yang dipendamnya sejak tadi...

" Apa!! Ye keee?? ".

" Ye la...JLM 5643 Waja biru tuu...kete laki ko laaa...".

" Ahhh!! " Salmiah dah mula angin...memang sejak Cikgu Nur bertugas disitu, banyak kaum lelaki tak kira tua muda, laki orang  termasuk juga  anak muda mula menaruh hati pada cikgu Nur...Rasa cemburu dan SAKIT HATI mula dirasakan Salmiah sekarang.

" Sabar Sal...aku pun pernah rasa apa yang ko alami...memang Cikgu Nur tu kita kena ajar...betina gatal tuuu...". Liza menambah barah marah pada diri Salmiah.

"Sakitnya hati aku Liza!!..banyak masalah dah jadi bila Cikgu Nur tu pindah sini...".

" Betul tu Sal...aku tengok keadaan sekarang ni lain macam...laki aku sendiripun pernah kantoi...tapi aku sempat menyelamatkan dia dan kembali kepangkal jalan...." 

" Itulah! Yang mana sakit jalan terbongkok bongkok pun boleh jalan tegak kalau nampak kelibat cikgu Nur...Pak Usop yang kena strok hujung kampung tu...kemain sihat lagi bila cikgu Nur datang rumahnya hari tu...Patutlah WANGI JER Laki aku sekarang ni nak keluar rumah...". Salmiah dah mula menyinsing lengan..

" Dah ...dah...Jom jom kita gi serang dan kembalikan suami ko kepangkal jalan.." 

" Jab...aku salin baju jab..".

5 minit kemudian...

" Ko wat pe lagi Liza...cepat la..". Tanya Salmiah setelah melihat Liza terbelek belek handphonenya.

" Jab...aku update status kat Facebook jab...Kisah panas niii...". Jawab Liza yang tak sabar nak berkongsi KISAH PANAS yang akan terjadi nanti bersama rakan Facebooknya...biar penduduk kampung tahu...dialah orang pertama yang tahu kisah ISTERI PUKUL SUAMI hari ni...

" Huh! Jommmmm". Salmiah tak sabar dah, dia tak hirau Liza nak update status ke ape ke...suaminya perlu diselamatkan.

Sampai dirumah cikgu Nur...kelihatan kereta suaminya memang berada disitu...

"Nurrrrrrrr....Nurrrrrrrrrrr..." Panggil Salmiah dari luar rumah sampai dia dan Liza memerhati kawasan sekeliling...takut terlihat kelibat manusia terjun tingkap atau lari dari pintu belakang...

" Eh! Kak Sall...jab jab..". Cikgu Nur yang berkemban itu menjengah dari tingkap. Hati Salmiah dan Liza MULA TERASA PANAS...MULA TERASA MENGGIGIL BILA TERLIHATKAN CIKGU NUR cuma berkain batik tidak berbaju...APAKAHHH!!

" Ko cover Liza...perhatikan keadaan sekeliling...panas niii..". Pesan Salmiah pada Liza yang sedia meninjau kawasan sekeling rumah...

Hati Salmiah mula memberontak...dia terbayangkan suaminya...suaminya sudah mula curang...suaminya sudah mula menduakan dia...Salmiah mengurut dada...Salmiah tak tahan nak mengamukkk!!

" Masuklah...". Kata cikgu Nur sambil membuka pintu...sepantas kilat Salmiah dan Liza melulu masuk...lagak mereka umpama polis masuk kerumah perompak...abis dilihatnya...abis diselongkarnya...

" Ehh! Kenapa ni kak...". Tanya Cikgu Nur kehairanan.

" Laki aku manaaa!! Laki aku manaaaa". Salmiah tak tahan marah dah...

" Ehh!! Mana lah saya tahu kak...bila masa pula suami akak datang rumah saya niii...". 

" Ko jangan nak tipuuu Nur...amboiii!! Mentang mentang ko cikgu, ko nak rampas laki aku yeee...". 

" Apa akak cakap niii....." Cikgu Nur terus keliru dengan tuduhan Salmiah...memang lambat lagilah dia mandi hari ni...tadi baru saja lepas istinjak...Salmiah dah terjerit jerit panggil namanya...

" Tuuuuuuuuu...kereta laki aku depan rumah kooo...mana diaaa!!" Salmiah terus menjerit marah tidak lagi hiraukan aksi Liza yang sibuk ambil gambar untuk dimuat turun di Facebook bagi bukti kisah panas di statusnya nanti.

"Laaa...saya kereta suami akak pun tak tahu..." Kata cikgu Nur yang baru perasan ada kereta didepan jalan rumahnya itu...

" Ahhhh!! "Salmiah dah tak boleh sabar...dia heret cikgu Nur menuju ke kereta suaminya...dia nak buat perhitungan penghabisan..."Si Wartawan terjun Liza" mengekori mereka dengan rapat sambil menjawab komen di Facebooknya...

Langkah mereka bertiga terhenti bila terlihat suami Salmiah sedang terbongkok bongkok MENUKAR TAYAR KERETA...

"ABANG BUAT APA KAT SINI..." . Tanya Salmiah mengejutkan suaminya yang sedang asyik membetulkan kedudukan jek kereta. 

"Ehh! Bila masa awak sampai sini...elok sangatlah tu...dari tadi abang terkial kial sorang dirii NAK BUKAK TAYAR PANCIT NI...tolong cepat!!..." KATA SUAMI SALMIAH MENYEBABKAN SALMIAH TERASA HENDAK TUTUP MUKANYA DENGAN KAIN...Salmiah sudah malu...

Salmiah juga tidak sedar BILA MASA LIZAA sudah ANGKAT KAIN LARIIIIIIII............



0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.