-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 1 Mei 2013

FAKTA JIKA TOL DIHAPUSKAN......baca dengan faham!

PEMBACA

Lihat dengan hati yang terbuka luahan seorang rakyat melalui Facebooknya  "Macam mana dengan nasib pekerja Plus dan pengendali lebuhraya jika TOL dihapuskan" ...beliau mahukan jawapan.......dan penulis berikan dia jawapan.


Sebelum tu,kita tidak boleh salahkan beliau kerana SIAPAPUN BOLEH BERTANYA dalam negara demokrasi dan tak perlu dilabelkan pemilik ID ini sempit atau kurang berilmu.....Kita jawab saja persoalan diberi dengan cara paling baik dan paling berhemah .......

Jawapannya.....Selain TOL apakah sumber pendapatan pengendali lebuhraya ini??

Begini.. Anda dan semua rakyat Malaysia mesti pernah merasai melalui lebuhraya tak kira yang dikendali oleh PLUS atau pihak lain dan pasti melihat IKLAN SEPERTI DIBAWAH INI kan.....

Tahukah anda dari sumber iklan ini saja pengendali lebuhraya sudah menjana pendapatan berjuta juta....sebab apa penulis berani kata JUTA, sebab bukannya satu iklan saja yang kita dapat lihat, ada pelbagai syarikat yang memasang iklan disekitar lebuhraya, kita ambil mudah.....kalau satu iklan nilainya RM10,000 kalau 10 iklan?? 







Itu nilai iklan yang penulis letak sendiri, mungkin harganya lebih dari nyatakan diatas terutama bila melibatkan syarikat besar seperti Celcom ,Maxis ,Telekom..

Itu cuma pendapatan dari iklan, belum yang lain lagi..sewa kedai contohnya.....ingat penyewa kedai disekitar pengendali lebuhraya tu percuma jee...cer tanya berapa sebulan mereka SEWA?? 

Penulis rasa memang LEBIH DARI CUKUP untuk dibayar semua kos penyelenggaraan Lebuhraya sebab kosnya sekarang CUMA MENYELENGGARA bukan MEMBINA....faham memolek ayat diberi tu!

Data tentang UNTUNG dan kos pembinaan sekadar untuk renungan



0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.