-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 16 April 2013

YANG DISINI DAN YANG DISANA...... dasat tuan puan.......

PEMBACA
Dalam filem Tan Sri P. Ramlee Tiga Abdul, ada satu babak yang disebut oleh Seniwati Sarimah iaitu " Yang Disini dan yang Disana.....", jom kita olah ayat ini yang sebenarnya DEKAT DENGAN KEHIDUPAN KITA ....



Yang disana.....
"Kita akan pertahankan tanah ini...ini tanah kita, hak kita tuan puan".
Yang disini.....
"Jual aja tanah itu, kita perlukan duit untuk pilihanraya ni......."

Yang Disana......
"Ada  video pemimpin terbaru ...lagi lucah lagi banyak aksi"
Yang disini......
" Astarfullah!"

Yang disana.....
" Aku susah hati la, harga sawit jatuh,anak dapat masuk Universiti dua sekali...parah aku kali ni......"
Yang disini.....
" Papa tak kisah! Yang penting u nak belajar,katakan dimana? New York? UK?"

Yang disana.....
"Kami tepati janji, tidak seperti mereka cuma pandai buat janji"
Yang disini......
"Kami belum berkuasa lagi...macam mana nak tunai janji".

Yang Disana........
"Rosak teruk Enjin kereta ko ni Kudin,tak boleh baiki ".
Yang disini......
" I dah order BMW terbaru ...minggu depan sampaila"

Yang Disana.....
" Kena keje siang malam Mid! Anak aku ramai dan bersekolah lagi"
Yang disini......
" Papa i kaya...i tolong bantu  habiskan duit Papa saja"

Yang disana.....
"KO LETAK pisau kat leher pun aku tetap undi BARISAN NASIONAL!!"
Yang disini......
" Saya pilih Pakatan Rakyat untuk perubahan".....

ERrrrrrrrrrrrrrrrrr...anda yang disanaaaaaaaaaaaaaaaaaaa??

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.