-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 3 Mac 2013

TERBAIK! YANG MENARIK UNTUK KITA FIKIRKAN

PEMBACA

Semalam penulis ada terbaca satu artikel bergambar tentang DIALOG diantara PENGHUNI NERAKA DAN SYURGA ........cari punya cari tak jumpa sumbernya dimana...tapi nasib baiklah penulis masih ingat jalan ceritanya.......begini.....

Suatu hari....seorang penghuni neraka dan syurga telah berjanji untuk bertemu diSATU TEMPAT  bagi menceritakan pengalaman masing masing....maka berkatalah

" Kat mana kita nak jumpa ni? ". Tanya penghuni Syurga.

" Aku datang tempat kolah..." Jawab penghuni Neraka.

" Tak bolehhh!! Kalau ko dah masuk syurga nanti ko tak mau balik neraka dah". Bantah penghuni Syurga.

"EMMMM......Kalau cenggitu ko lah datang tempat aku". Cadang penghuni Neraka.

" Gila koooo!! Tak kan aku nak masuk Neraka plak!! Ngeri lahhh". 

"Abis tu camne kita nak jumpa ni...." Tanya penghuni Neraka lagi......

" Ok...kita JUMPA DIPERSIMPANGAN ANTARA SYURGA DAN NERAKA ESOK PETANG...". Kata penghuni Syurga.

" Eleh!! Leh caya ke...ok aku tunggu kat simpang tu esok sebelum petang". Perli penghuni Neraka .

" AKU NI AHLI SYURGA....kalau aku MENIPU aku tak masuk sini.....Ok! Esok kita jumpa

Esoknya penghuni neraka sampai awal dipersimpangan yang dijanjikan...tunggu punya tunggu ahli Syurga tidak juga sampai sampai...penghuni neraka RASA TERTIPU.....

Pagi esoknya penghuni neraka berkata pada penghuni syurga dengan marah...

"Haram jadah kooo....sampai malem aku tunggu ko tak datang datang......"

"Maafkan saya wahai penghuni neraka...pagi semalam saya mencari KONTRAKTOR untuk buatkan jalan keluar menuju ke simpang yang kita janjikan.......malangnya tiada seorang KONTRAKTOR pun yang ada DALAM SYURGA NI.........SEMUA KONTRAKTOR BERADA DALAM NERAKAAAAA........

" Jawab Ahli Syurga sambil geleng-geleng kepala..........
PENAJA Artikel ....Sila Klik


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.