-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 28 Mac 2013

PANAS -DALANG YANG MALANG

PEMBACA
Cuba fikir .........

" Siapa dalang yang sebenar!!.....aku kalau dapat memang aku cincang lumat .....". Marah betul Anwar .....

" Siapa lagi...Anwar Ibrahimlah dalang di Lahat Datu..." .Celah Najib sambil membetulkan telur separuh masaknya yang sudah kecut.

" Ko ada bukti? Jangan cakap sebarang, nanti disaman". Celah pula Wan Saman bin Wan Denda ...salah seorang pesara polis trafik.

" Elehhh!! Tu video dia nyanyi tu, gambar dia ngan Mahsuri pun ada ...itu belum lagi video lucah dia...ko nak tengok!!". Bersemangat Najib mengeluarkan hujah.

" Tapi itu semua video dan gambar lama...tak ada kaitan pun". Anwar pula mencelah.

" Memang lama...ko ingat mudah nak rancang semua ni...". Najib terus berhujah.

" Abis tu camne plak, gambar Sultan Sos Tiram dan kerabat nya yang DIJEMPUT KHAS dalam perhimpunan Umno? Macam mana pula ISTIMEWANYA dan rapatnya pengikut mereka dengan UMNO...semua tu ada bukti dan video juga...SETAKAT HARI NI TAK ADA PULA BUKTI BERGAMBAR pengikut SOS tiram dijemput dalam pemilihan PKR ,DAP mahupun PAS..." Tanya pula Mat Saman pada Najib.

"ALAAAA...Ko sengaja TUDUH ORANG terlibat UNTUK TUTUP KESALAHAN KO SEBENAR...Jadi yang nampak salah tu ORANG YANG DITUDUH SEDANGKAN YANG SALAH IALAH YANG MENUDUH..." Anwar terus mengecutkan telur separuh masak Najib.....

"Tapi betullah Anwar terlibat, kalau tidak tak kan dia nyanyi SABAH GOYANG!!". Najib cuba mengeraskan telur separuh masaknya.

" Gini aje lah! Kat dalam Malaysia ni siapa PM dan ada kuasa? Anwar ke Najib". Tanya pula Mat Saman.

" Najib lah sebab dia PM......" Spontan Najib menjawab.

" Kalau begitu ,memang terbuktilah DALANG SEBENAR IALAH NAJIB, sebab Najib ada kuasa ....tak kan Sultan Sos Tiram nak minta pertolongan Anwar pula sedangkan Anwar tiada kuasa dan cuma ketua pembangkang! Tak kan ko nak mohon tanah pada Majlis Daerah?? Mestilah ko mohon pada Pejabat Tanah......" Anwar trus berhujah.

" Esok esok Anwar jadi PM ...mestilah dia buat semua tu...". Najib terus berhujah.

" Ko yakin ke Anwar akan jadi PM selepas Najib? Jadi BENARLAH Umno sudah ditolak rakyat sampai SULTAN SOS TIRAM pun kena minta pertolongan Anwar?? Soal Mat Saman.

Najib diam dan terus menghirup telur separuh masaknya sampai habis!! ..........


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.