-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 20 Februari 2013

SELIPAR BERTUKAR WARNA

PEMBACA


Setelah selesai makan.. Leman dan anak kesayangannya keluar berjalan-jalan menghirup udara segar... Belum pun berapa jauh berjalan, Leman baru sedar yang dia dah silap menyarung selipar.. Dua dua selipar berlainan warna.. Sebelah kanan warna merah, sebelah kiri pulok warna biru... 

'Adeh.. Dik baba dah silap pakai selipar lah...' kata Leman pada anaknya...

'Laaaaa abis tu, pegi lah tukor dulu selipar tu baba...takkan nak pakai sebelah lain lain... Nanti tak ada awek nak ngurat baba... Diaorang ngurat aniq je, baba jangan jeles pulok... Heheh..' gurau anak kesayangannya.

'Baba malas lah nak balik rumah, adik tolong baba amik kan selipar boleh?' Leman memujuk anaknya sambil mengelip-ngelipkan matanya yang agak sepet tu...

'Yelaaaa.. Baba tunggu sini, kejab adik gi amek kan...' anaknya pun berlari-lari anak sambil melompat-lompat kijang menuju kerumah untuk mengambil selipar untuk baba nya... 

Sementara menunggu anaknya, Leman duduk diatas bangku dibawah pohon rendang... 'Segarnya dapat hirup udara bersih...' kata Leman dalam hati...

Setelah beberapa lama, Anaknya pun kembali, tapi tanpa selipar..

'Kenapa adik tak bawak seliparnya...?' kata Leman dengan susah hati...

'Sia-sia je baba..., selipar yang kat rumah pun berlainan warna....' dengan selamba badak...anaknya menjawab...

Hehehehe..


PENAJA Artikel ....Sila Klik


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.